Transport

Inowrocław kupuje hybrydowe autobusy Volvo

Bloomberg
Wrocławska fabryka Volvo wyprodukuje 10 hybrydowych autobusów miejskich dla Inowrocławia.

Według podpisanej w tym tygodniu umowy pomiędzy miastem a Volvo Bus Corporation, pojazdy zostaną dostarczone w sierpniu tego roku.

Będą to niskopodłogowe modele Volvo 7900 Hybrid. Zużywają do 39 proc. mniej paliwa niż analogiczne autobusy z silnikami diesla. Do tej pory Volvo sprzedała już prawie 2000 hybryd firmom zajmującym się transportem publicznym w ponad dwudziestu krajach.

Umowa z Inowrocławiem obejmuje również wsparcie po sprzedaży. W okresie 60 miesięcy od przekazania autobusów Volvo będzie wykonywało na swój koszt przeglądy, konserwacje niezbędne naprawy, za wyjątkiem powypadkowych.

To kolejne hybrydowe autobusy Volvo, które kupują polskie miasta. Od stycznia ubiegłego roku hybrydowy Volvo jeździ na linii komunikacji miejskiej we Wrocławiu, a od lipca cztery autobusy zasiliły flotę komunikacji miejskiej w Świerklańcu i jeżdżą na liniach miejskich w Tarnowskich Górach. Polska jest w Europie jednym z potentatów w produkcji autobusów hybrydowych. Jednym z pierwszych producentów takich pojazdów był poznański Solaris. Hybrydy wyjeżdżają także z polskich zakładów niemieckiego koncernu MAN.

Wrocławskie zakłady Volvo przygotowują teraz autobusy elektryczne, przy których będą pracować razem z Siemensem. Firma podpisała umowę zgodnie z którą Volvo będzie zapewniać pojazdy, natomiast Siemens zajmie się budową stacji ładowania akumulatorów. Wspólne działania obu firm mają także doprowadzić do unifikacji standardu ładowarek, co przyspieszyłoby rozwój transportu miejskiego opartego o pojazdy z napędem elektrycznym.

Pierwsze autobusy hybrydowe z napędem elektrycznym z wrocławskich zakładów Volvo trafiły w drugiej połowie ubiegłego roku do Hamburga. To trzy sztuki modelu Volvo 7900, które jeżdżą na nowo otwartej trasie Innovation Route 109. 10-kilometrowa trasa ma być obsługiwana niemal wyłącznie przez autobusy z innowacyjnymi technologiami napędowymi i prowadzi od terminalu autobusów elektrycznych niedaleko Dworca Głównego w Hamburgu do ostatniego przystanku znajdującego się na podziemnej stacji w Alsterdorf.

Źródło: ekonomia.rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL