fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Pierwszy A350 dostarczony w połowie grudnia

Bloomberg
Airbus przygotowuje się do dostarczenia pierwszego samolotu szerokokadłubowego A350 premierowemu klientowi Qatar Airways do połowy grudnia - ogłosił klient.

"Gulf News" przytoczył słowa prezesa Akbara al-Bakera, że ma to nastąpić w dniach 12-15 grudnia; prezes wykluczył jakiekolwiek przeszkody w ostatniej chwili, które mogłyby opóźnić to i zdenerwować inwestorów w grupie Airbusa. - Wszystko jest doskonałe - dodał według dziennika z Dubaju.

Przedstawiciel przewoźnika w  USA powiedział, że samolot zostanie przekazany koło 12 grudnia.

A350 XWB jest najnowszym samolotem Airbusa o kadłubie z włókna węglowego, bezpośrednim konkurentem B787 Dreamliner. W ubiegłym tygodniu otrzymał certyfikat żeglowności amerykańskiego urzędu lotnictwa FAA, w końcu września europejskiego EASA. Zatwierdzona wersja  -900 zabiera 314 pasażerów.

Airbus zgromadził zamówienia na 750 A350, w tym na  549 -900 i 169 większych -1000, które pojawią się w eksploatacji w 2017 r. W związku z zamówieniem tylko 32 najmniejszych -800 jego produkcja zostanie zaniechana, a jego miejsce zajmie unowocześniony A330neo.

Airbus chce zwiększyć rytm produkcji nowych maszyn z obecnie 2 co miesiąc do trzech pod koniec roku, do 5 pod koniec 2015 r. i do 10 w połowie 2018.

Samolot miał początkowo pojawić się u klientów w 2012 r. w zmienionej wersji pokazanej w 2006 r. na salonie w Farnborough. Doszło jednak do zwolnienia prac projektowych  dla zlikwidowania problemów technicznych związanych z produkcją skrzydeł i dla zapewnienia niezawodności wszystkich systemów. W ostatnich 2 latach prace przebiegały na ogół zgodnie z harmonogramem.

Samolot zaliczył udanie program lotów próbnych, uzyskał wymagane zezwolenia na loty, a to i zbliżający się termin wydania pierwszej sztuki zostały dobrze przyjęte przez inwestorów - akcje Airbusa zdrożały o ponad 7 proc. w ostatnim miesiącu.

Jeden z samolotów A350-900 uczestniczy w kampanii promocyjnej w Azji. W dniach 11-28 listopada odwiedzi Seul, Tokio, Hanoi, Bangkok i Kuala Lumpur prezentując zarządom lotnisk i potencjalnym klientom swe zalety. Przygotowano go w konfiguracji 2 klas: biznes na 42 miejsca i ekonomicznej na 223. Wcześniej w tym roku wykonał podobną podróż promocyjną do Hongkongu, Singapuru i Australii.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA