fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Polonez jak nowy

Iwona Trusewicz
Rosyjskie koleje wyposażą w nowe wagony zgodne z unijnymi standardami pociągi do Niemiec, Francji, Czech i Polski.
- Od sierpnia nowe wagony pojadą do Czech, od września na trasach do Nicei, Berlina i Paryża. W październiku ekspres Moskwa-Warszawa zostanie cały wyposażony w nowe wagony - zapowiedział Michaił Akułow z RŻD (Rosyjskie Drogi Żelazne).
Nowe wagony jeżdżą już od czerwca na trasie Moskwa-Helsinki. Są to nowe konstrukcje produkcji Twerskich zakładów wagonowych oraz niemieckiego Siemensa. Mogą poruszać się z prędkością do 160 km/h, są nowocześnie wyposażone w przedziały sypialne i w miejscami do leżenia.
RŻD od kilku lat intensywnie inwestuje w poprawę komfortu i szybkości jazdy swoich pociągów. Największy pracodawca Rosji (1,2 mln pracowników) uruchomiły 4 lata temu między Moskwą w St. Petersburgiem i Niżnym Nowogrodem ekspresy Sapsan produkcji Siemensa rozwijające do 250 km/h. Z Moskwy do Helsinek kursuje Allegro koncernu Alstom (też 250 km/h). Rosjanie podpisali też kontrakt z hiszpańskim Talgo, na pociągi rozwijające do 280 km/h, a w planach mają superpociąg (450 km/h).
W sierpniu 2013 r debiutowała Łastoczka (Jaskółka). To także projekt Siemensa na platformie Desiro. Pociąg przeznaczony jest do ruchu podmiejskiego Moskwy i St. Petersburga. W warunkach rosyjskim pod tym określeniem rozumie się trasy do ok. 500 km. Jaskółka jeździ 160 km/h w temperaturze od +40 st C do - 40 st C. Kursowała też podczas zimowej olimpiady w Soczi 2014.
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA