fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Zgoda na przekazywanie informacji handlowej

Czy mogę przesyłać informacje o swoich towarach i usługach ?do wybranych przez siebie odbiorców? Czy muszę pytać o zgodę osoby, którym chcę te informacje przesyłać?
Przedsiębiorcy, którzy chcą rozsyłać do adresatów informacje handlowe, muszą pozyskać na to zgodę ich odbiorców. W przeciwnym wypadku narażają się na roszczenia cywilnoprawne oraz sankcje Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z powodu stosowania praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów. Mało tego, przesyłanie niezamówionej informacji handlowej jest wykroczeniem ściganym na wniosek pokrzywdzonego. Rozsyłanie informacji do osób, które sobie tego nie życzą, nie jest więc w świetle prawa bagatelną sprawą.Zgoda konsumenta musi być stwierdzona wyraźnie, a nie ?w sposób dorozumiany. Można przykładowo poprosić o nią w trakcie korzystania przez klienta ze strony internetowej przedsiębiorcy albo przy okazji zawierania umowy sprzedaży. Nie można natomiast domniemywać tej zgody tylko dlatego, że ktoś rejestruje się na stronie internetowej albo robi zakupy w sklepie internetowym. Zawsze musi to się wiązać z oświadczeniem, chociażby poprzez zaznaczenie odpowi...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA