fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Elektroniczny dział kadr to wciąż przyszłość

Pracodawcy chętnie przenieśliby w wirtualny świat choć część dokumentacji pracowniczej. Niestety, prawo pracy jest pod tym względem anachroniczne
Prowadzenie dokumentacji pracowniczej i akt osobowych to podstawowy obowiązek pracodawcy wynikający z art. 94 pkt 9a kodeksu pracy. Przedsiębiorca może wystawiać elektroniczne faktury, rozliczać się przez Internet z ZUS, ale nie może komputerowo tworzyć i gromadzić dokumentów pracowniczych.W wielu wypadkach prawo pracy wymaga bowiem tradycyjnej formy komunikowania się między pracodawcą i pracownikiem. – Jeśli w przepisie jest mowa o tym, że dokument ma mieć formę pisemną, to nie wchodzi w rachubę tworzenie go w formie elektronicznej. Brak do tego podstawy prawnej – wyjaśnia Krzysztof Rączka z Katedry Prawa Pracy na Uniwersytecie Warszawskim.Na papierze muszą być więc sporządzone np. umowa o pracę, wniosek zatrudnionego o zgodę na indywidualny rozkład czasu pracy, o weekendowy system pracy.Przedsiębiorca nie przeniesie także w elektroniczny świat dokumentów, które wymagają potwierdzenia, że pracownik się z nimi zapoznał. Chodzi m.in. o potwierdzenie...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA