Niemiecka ustawa o opakowaniach i nowe obowiązki polskich firm

Wszyscy przedsiębiorcy, którzy dostarczali towary w opakowaniach do konsumenta końcowego na terenie Niemiec i do Niemiec są zobowiązani do rejestracji w Centralnym Rejestrze Opakowań LUCID.

Publikacja: 28.04.2023 02:00

Niemiecka ustawa o opakowaniach i nowe obowiązki polskich firm

Foto: Adobe Stock

W artykule z 17 lutego 2023 r.1 informowaliśmy o znaczeniu jakie dla polskich przedsiębiorców ma niemiecka ustawa o wprowadzaniu do obrotu, zwrocie i wysokiej jakości recyklingu opakowań, w skrócie „ustawa o opakowaniach’’ (niem. Verpackungsgesetz, VerpackG), a także o działaniach, jakie powinni podjąć przedsiębiorcy sprzedający swoje towary i wprowadzający do obrotu opakowania na terenie Niemiec i eksportujący z Polski do Niemiec. W niniejszym artykule wskazujemy aktualne zmiany w tym zakresie oraz formalności, jakie muszą spełnić polscy przedsiębiorcy w Niemczech.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?