Środowisko, społeczeństwo, ład korporacyjny w biznesie

Elementy zrównoważonego rozwoju uwzględnione w strategii firmy mają korzystny wpływ na jej przychody.

Publikacja: 14.10.2021 13:05

Środowisko, społeczeństwo, ład korporacyjny w biznesie

Foto: Adobe Stock

W ostatnim czasie jest coraz głośniej o zrównoważonym rozwoju oraz o konieczności uwzględniania kryteriów ESG (>patrz ramka) w strategiach biznesowych firm. Przez ostatnie lata zrównoważony rozwój kojarzył się z działaniami marketingowymi i opakowywaniem przedsiębiorstw w zielone slogany, które często okazywały się być pustymi frazesami w zderzeniu z rzeczywistymi działaniami firm. ESG traktowano jak kolejny CSR (z ang. corporate social responsibility – społeczna odpowiedzialność biznesu), modny trend i narzędzie zielonego PR (z ang. public relations - kontakty z otoczeniem). Do czasu. Przełomowym momentem i kołem zamachowym zmian było umieszczenie zrównoważonego rozwoju w centrum strategii na rzecz zrównoważonego finansowania Unii Europejskiej, a następnie w strategii Komisji Europejskiej – Europejski Zielony Ład, wyznaczającej kierunki rozwoju gospodarki, która ma się opierać na działaniach sprzyjających ochronie klimatu i środowiska naturalnego. Te działanie były wyraźnym sygnałem dla promowania zrównoważonych inwestycji. Skąd to wiemy?

Pozostało 92% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

ABC Firmy
Sąd Najwyższy wydał wyrok ws. wyjątku od zakazu handlu w niedziele
Praca, Emerytury i renty
Wolne w Wielki Piątek - co może, a czego nie może zrobić pracodawca
Prawo karne
Maria Ejchart: Więźniów w celach będzie o 20 tys. mniej
Spadki i darowizny
Sąd Najwyższy o odwołaniu darowizny. Ważne terminy
Konsumenci
Uwaga na truskawki z wirusem i sałatkę z bakterią. Ostrzeżenie GIS