Reklama

Nasze gospodarki bardziej się uzupełniają, niż ze sobą konkurują

15 dużych firm z Polski inwestuje w IT, opakowania, nieruchomości, części do aut, infrastrukturę czy usługi turystyczne. Wasi inwestorzy są tu aktywniejsi niż nasi u was – mówi Hadil Fontes da Rocha Vianna, ambasador Brazylii w Polsce.

Aktualizacja: 24.09.2019 06:25 Publikacja: 23.09.2019 21:00

Nasze gospodarki bardziej się uzupełniają, niż ze sobą konkurują

Foto: materiały prasowe

W jakim stanie jest obecnie gospodarka Brazylii?

Brazylia jest dziewiątą gospodarką świata, na którą przypada 3,3 proc. globalnego PKB. Jest też największym krajem w Ameryce Łacińskiej, a fakt ten wiąże się bezpośrednio z naszą sytuacją gospodarczą, zwłaszcza w rolnictwie. Chociaż nasza gospodarka jest dość odporna na kryzysy wewnętrzne i zewnętrzne, ich wpływ jest odczuwalny. W latach 2015 i 2016 warunki gospodarcze się pogorszyły. Uporaliśmy się z tym i obecnie sytuacja się unormowała. Aby tę sytuację utrzymać, niezwykle ważne jest przyciągnięcie zagranicznych inwestycji. A to zależy od naszej zdolności do zreformowania systemów, które są postrzegane jako wrażliwe. Przygotowane są dwie reformy. Jedna dotyczy systemu podatkowego, a druga – emerytalnego. Obecny rząd prezydenta Bolsonaro podchodzi do tych reform z zapałem. Prace nad nimi postępują, zwłaszcza w parlamencie. Mamy nadzieję, że nasze działania wkrótce pozwolą nam odzyskać zaufanie inwestorów. Jest to dla nas bardzo istotne. Dobrą wiadomością dla naszej gospodarki jest podpisanie umowy handlowej między UE i Mercosurem. Jest to również polityczne zwycięstwo obecnego rządu. Eksperci szacują, że dzięki tej umowie Brazylia może w okresie 15 lat zyskać 100 mld dol. Podobnie Europa. Prognozy są obiecujące.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Do dziecka trzeba dwojga
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama