Reklama
Rozwiń
Reklama

Chcemy stworzyć jak najwięcej regionalnych czempionów

Byliśmy za bardzo zależni od polskiego rynku kapitałowego i mieliśmy finansowanie nadmiernie skoncentrowane w jednej instytucji w Polsce. Teraz to zmieniamy – mówi Tomasz Czechowicz, prezes MCI Capital.

Aktualizacja: 30.07.2019 21:20 Publikacja: 30.07.2019 21:00

Chcemy stworzyć jak najwięcej regionalnych czempionów

Foto: materiały prasowe

W lipcu domknęliście transakcję sprzedaży ABC Data. Oddech ulgi dla MCI?

Całe pierwsze półrocze było dla nas bardzo ciekawym okresem. ABC Data to była jedna z naszych najdłuższych inwestycji, trwała blisko 11 lat. Bardzo trudna zarówno przy kupnie, w wymiarze zarządzania firmą, jak i przy sprzedaży. Na szczęście wezwanie na GPW doszło do skutku, na początku lipca domknęliśmy transakcję. Mimo tych wszystkich trudności zarobiliśmy mniej więcej dwukrotnie, czyli to dobry wynik. Wcześniej, w styczniu, zrealizowaliśmy sprzedaż Dotpay/eCard, z którego stworzyliśmy jednego z liderów rynku płatności w Polsce. Wartość spółki wyniosła 315 mln zł, z czego do nas, czyli do funduszu EuroVentures, trafiło 255 mln zł. To jedna z naszych bardziej rentownych transakcji.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: Czas na przegląd zależności Europy od technologii obronnej made in USA
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Omnibus i ambasador. Kto naprawdę boi się wolnego rynku
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama