Prezes Tesco: Z Polski nie wychodzimy

Nie ma żadnych planów sprzedaży biznesu Tesco w tej części Europy. Firma chce powrócić do zysków i planuje dalszy rozwój – mówi prezes Tesco na Europę Środkową Matt Simister.

Aktualizacja: 10.04.2018 06:51 Publikacja: 09.04.2018 21:00

Prezes Tesco: Z Polski nie wychodzimy

Foto: materiały prasowe

Rz: Jak zmieniają się zachowania polskich konsumentów?

Przez lata priorytetem była cena – dziś ogromnie ważna jest jakość produktów, szczególnie w ofercie świeżej żywności. To zatem kierunek, w którym idziemy, wzmacniając asortyment czy wybierając najlepszych dostawców. Nasila się trend robienia zakupów częściej, ale mniejszych. W związku z tym największe hipermarkety zmagają się ze spadkami sprzedaży, choć nie można przekreślać potencjału tego segmentu rynku. Te bardziej kompaktowe, o kilku tysiącach metrów kwadratowych powierzchni, zdecydowanie odpowiadają na nowe potrzeby konsumentów, zwłaszcza szerokiej oferty produktów świeżych. Mamy w Polsce ponad 400 sklepów, jesteśmy obecni nie tyko w hipermarketach, ale supermarketach oraz sklepach convenience. Wszystkie teraz rosną, w drugim półroczu widać nasilenie pozytywnego trendu.

Pozostało 90% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację