Rz: Niedawno Bank Millennium przedstawił trzyletnią strategię. Jakie są jej główne założenia i jaką rolę będzie w niej miała bankowość przedsiębiorstw?
Strategię na lata 2018–2020 oparliśmy na dalszej cyfryzacji, klientocentryzmie i behawioralnej personalizacji. Pokazujemy w ten sposób, że wiemy, jak działać w XXI w. – wychodząc naprzeciw coraz bardziej cyfrowemu klientowi, którego oczekiwania i rzeczywiste potrzeby kształtowane są przez doświadczenia pozabankowe. Chcemy być najbardziej spersonalizowanym bankiem w Polsce i odpowiadać na potrzeby we właściwym kontekście i czasie, oferując innowacyjne produkty i usługi, również te niebankowe. W najbliższych trzech latach chcemy podwoić tempo pozyskiwania klientów i rosnąć w wybranych kluczowych obszarach, w których znaczącą rolę odgrywa bankowość korporacyjna. Realizacja dotychczasowej strategii przyniosła dobre efekty pod względem wzrostu wolumenów i zakresu współpracy z firmami, a co za tym idzie osiąganego dochodu. Podejście do współpracy z klientami nie zmienia się tak szybko jak w detalu, wciąż najważniejsze są relacje i poszukiwanie zindywidualizowanych rozwiązań, dlatego będziemy kontynuować dotychczasowe działania. Najważniejszymi elementami będą nadal finansowanie i szeroka współpraca.
Spory nacisk bank kładzie na cyfryzację. Co pod tym względem zmieni się w bankowości dla firm?
Jesteśmy bankiem, który wyznacza trendy w zakresie rozwiązań technologicznych, także dla firm. Sprawność organizacyjna pozwala nam często na bycie pierwszym albo jednym z niewielu, proponujących zaawansowane rozwiązania, ułatwiające codzienne bankowanie. Wszystkie procesy, nawet te związane z finansowaniem, będą się przesuwały w kierunku technologii. W tym roku planujemy np. udoskonalenie, ucyfrowienie i automatyzowanie procesu kredytowego i leasingu. Warto jednak zaznaczyć, że mimo iż coraz więcej produktów i usług będzie cyfrowych i niewymagających kontaktu z człowiekiem – jak obecnie przelew, transakcje walutowe, finansowanie handlu czy karty kredytowe, wciąż ważny będzie w bankowości dla firm człowiek, szczególnie w procesie kredytowym. W tym zakresie umiejętności doradcy i jego wiarygodność pozostaną niezwykle istotne.
Jaka jest strategia banku wobec przedsiębiorstw?