#RZECZoBIZNESIE: Andrzej Paduszyński: Rośnie świadomość ubezpieczania się Polaków

W okresie ostatnich 4 lat, procent ubezpieczonych mieszkań wzrósł z 50 proc. do ok. 70 proc. - mówi Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensie, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 30.05.2017 15:02 Publikacja: 30.05.2017 14:36

#RZECZoBIZNESIE: Andrzej Paduszyński: Rośnie świadomość ubezpieczania się Polaków

Foto: tv.rp.pl

Gość przyznał, że wakacje to okres żniw dla ubezpieczycieli. - Sprzedajemy dużo polis turystycznych – mówił.

Paduszyński zaznaczył, że świadomość Polaków ubezpieczania się jest coraz większą. - Może przez to, że są medialne przypadki osób, które się nie ubezpieczyły i musiały ponieść koszty – ocenił.

- W okresie ostatnich 4 lat, procent mieszkań ubezpieczonych wzrósł z 50 proc. do ok. 70 proc. Potrzeba ubezpieczeniowa wśród ludzi rośnie – dodał.

Paduszyński podkreślił, że trzeba cały czas edukować klientów i pośredników, żeby ubezpieczenia nie były tylko dostosowane do kieszeni. - Często ubezpieczamy się na zbyt małe kwoty – mówił.

Gość stwierdził, że ceny ubezpieczeń są stabilne.

Oszacował, że w strukturze rynku polis indywidualnych dominują ubezpieczania majątku i mieszkań. - Potem ubezpieczenia osobowe, czyli turystyka, następstwa nieszczęśliwych wypadków. Mieszkania to część większa niż połowa – ocenił.

- Obowiązkowe ubezpieczenia rolników to też duża grupa ludzi, którzy muszą się ubezpieczyć – dodał.

Paduszyński przyznał, że rynek stara się zawsze szukać nowych rozwiązań. - Spróbowaliśmy pomóc osobom, które nie czują się do końca dobrze, jeżeli chodzi o sprzęt IT. Mówimy często o wykluczeniu społecznym związanym z elektroniką czy mediami społecznościowymi. Stworzyliśmy program, który jest „domowym informatykiem”, który strzeże nas i pilnuje przed problemami z komputerem – tłumaczył.

- Sprzedajemy to od roku i mamy bardzo dużą dynamikę sprzedaży. Zainteresowanie jest coraz większe. Kupując taką polisę nie trzeba prosić sąsiada, żeby pomógł przy komputerze – dodał.

Zaznaczył, że firmy zauważyły trendy związane z rozwojem elektroniki i inteligentnych domów. - W Polsce nie ma tego zbyt wiele, ale firmy zaczynają szukać rozwoju w tym kierunku – mówił.

- Coraz więcej firm powstaje, które ubezpieczają sprzęt na godziny. Wychodzimy z domu zabierając swój laptop, klikamy w telefonie „wychodzę, jestem poza domem, ubezpiecz”. Po przyjeździe do biura klikamy „jestem na miejscu” i ochrona ubezpieczeniowa przestała działać. To może być przyszłość – dodał.


Paduszyński przypomniał, że główni gracze na rynku to PZU, Hestia, Warta, Generali, Compensa i Uniqa. - Chodzą słuchy, że konsolidacja na rynku będzie – mówił.

- Obecnie rynek majątkowy rozwija się w okolicach 10 proc. w skali roku. Tortu jest jeszcze tak dużo, że można działać spokojnie na tych osobach, które jeszcze nie są ubezpieczone – dodał.

Gość przyznał, że wakacje to okres żniw dla ubezpieczycieli. - Sprzedajemy dużo polis turystycznych – mówił.

Paduszyński zaznaczył, że świadomość Polaków ubezpieczania się jest coraz większą. - Może przez to, że są medialne przypadki osób, które się nie ubezpieczyły i musiały ponieść koszty – ocenił.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ubezpieczenia
Drożeją polisy na zdrowie i abonamenty medyczne
Ubezpieczenia
Roszady w największym polskim ubezpieczycielu. Były szef mBanku na czele PZU Życie
Ubezpieczenia
OFE dały zarobić lepiej niż lokaty bankowe i subkonta ZUS
Ubezpieczenia
Po wyborze nowego zarządu kapitalizacja PZU w górę o blisko miliard złotych
Ubezpieczenia
Rekord sprzedaży polis majątkowych i życiowych Warty