Czy przeciętny internauta jest w stanie obronić się przed dezinformacją w cyberprzestrzeni?

- Jako NASK pełnimy istotną rolę w tzw. krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Do tych zagadnień podchodzimy od strony zagrożeń  dla cyberprzestrzeni. Jednocześnie prowadzimy rozmaite badania. Jakiś czas temu opublikowaliśmy badanie, gdzie spytaliśmy użytkowników, czy rozumieją to zjawisko, czy się z tym stykają, czy potrafią oddzielać ziarna od plew. Nie jest najlepiej. Jest wiele do zrobienia w kwestii edukacji. Użytkownicy, którzy są coraz bardziej uzależnieni od mediów społecznościowych często nie mają czasu wnikać, czy dana  informacja jest prawdziwa, skąd pochodzi. Nie mają na to czasu. Większość użytkowników nie ma świadomości, że takie  zjawisko istnieje, albo słyszało o tym, natomiast nie kojarzy tego w codziennym kontakcie z internetem. Potrzeba jest szerokiej edukacji - odpowiada Krzysztof Silicki, zastępca dyrektora NASK.