Reklama
Rozwiń
Reklama

Windą prosto do... grobu

Zmieniają się zwyczaje pogrzebowe. Coraz częściej rozbrzmiewa tam popularna muzyka, a na uroczystości pojawiają się mówcy, którzy na zlecenie rodziny wspominają zmarłego.

Publikacja: 01.11.2015 07:00

Podobnym karawanem w przyszłym roku będą wożone trumny podczas pogrzebów organizowanych przez warsza

Podobnym karawanem w przyszłym roku będą wożone trumny podczas pogrzebów organizowanych przez warszawski MPUK

Foto: materiały prasowe

Podczas pogrzebów widać dwa trendy. - Z jednej strony biedniejsi ludzie szukają możliwości jak najtańszego pochówku, stąd popularność kremacji, a z drugiej - bogatsi chcą godnie pożegnać bliską osobę podczas bardziej eleganckiej uroczystości – opowiada „Rzeczpospolitej" Witold Sielewicz, wiceprezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Warszawie, które rocznie organizuje ponad 2 tys. pochówków.

Przyznaje, że przybywa rodzin, których zwyczajnie nie stać na pogrzeb i koszta skromnej uroczystości ponosi opieka społeczna, ale przybywa też osób majętniejszych, które nie żałują pieniędzy na organizację ostatniego pożegnania bliskich, bo ważny jest prestiż i elegancja.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Społeczeństwo
Wszystkich Świętych 2025. Znani Polacy, którzy odeszli w ostatnim roku
Społeczeństwo
Państwo w państwie. Prawdziwy pożar w fikcyjnym bloku
Społeczeństwo
Jak Rosjanie kontrolują ruch autobusowy z Polską
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Społeczeństwo
Piotr M. Majewski, historyk: Żyjemy w okresie nowego rodzaju wojny, która nie przypomina poprzednich
Reklama
Reklama