Reklama
Rozwiń

Autorytety pedagogiczne oburzone pochwałą klapsa

- Żadne badania nie dowodzą pozytywnego wpływu bicia na rozwój dzieci, a artykuł prof. Zbigniewa Stawrowskiego nawołuje do łamania prawa – przekonują uczestnicy IX Zjazdu Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego.

Aktualizacja: 27.09.2016 11:25 Publikacja: 27.09.2016 11:12

Fragment spotu z kampanii "Kocham. Nie biję"

Fragment spotu z kampanii "Kocham. Nie biję"

Foto: YouTube

Jednoznaczne stanowisko podpisane przez 116 autorytetów pedagogicznych (pracowników naukowych polskich uczelni) rzecznikowi praw dziecka Markowi Michalakowi przekazała wczoraj prof. Barbara Smolińska-Theiss, kierownik Katedry Pedagogiki Społecznej APS w Warszawie.

Środowisko pedagogów zgromadzonych na IX Zjeździe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego obradującym 21-23 września br. w Białymstoku, wyraziło stanowczy sprzeciw wobec stanowiska dotyczącego stosowania klapsów w wychowaniu, wygłaszanego przez prof. UKSW dr hab. Zbigniewa Stawrowskiego. W jednym z artykułów napisał on, że „klaps nie jest żadnym biciem, nie jest nawet czymś szkodliwym, lecz przeciwnie - jest czynem wysokiej wartości wychowawczej i dlatego zasługuje wręcz na pochwałę".

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców