Reklama

Jak miasta próbują sobie radzić z e-hulajnogami, gdy brakuje regulacji prawnych

Rośnie liczba użytkowników elektrycznych jednośladów, a wraz z nimi wypadków. Samorządy, chcąc ratować pieszych, wprowadzają zakazy dla e-urządzeń.

Aktualizacja: 01.10.2019 06:10 Publikacja: 30.09.2019 19:04

fot. Shutterstock

fot. Shutterstock

Warszawa, Kraków, Wrocław to miasta, które w oczekiwaniu na prawne regulacje same próbują sobie radzić z e-hulajnogami. I choć wszystkie są za alternatywnymi metodami poruszania się, to o wprowadzeniu zakazów poruszania się nimi w pewnych rejonach miast decydować mają względy bezpieczeństwa. Coraz częściej dochodzi do wypadków z udziałem tych urządzeń. Przykład? Pod koniec maja w centrum Warszawy nastolatek jadący jednośladem po chodniku zderzył się z pieszą. Kobieta trafiła do szpitala. We Wrocławiu po zderzeniu hulajnogi z samochodem zmarł młody mężczyzna.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama