Są też te sprawne i dobrze zorganizowane, które każde zaświadczenie wydadzą od ręki. A postępowanie (i to wszczęte na wniosek podatnika – np. o stwierdzenie nadpłaty podatku) potrafią zakończyć w niespełna tydzień!

Albo perfekcjoniści, których decyzje są tak dobrze przygotowane, że nawet jedna nie zostaje uchylona przez izbę skarbową czy sąd. Są też urzędy mediatorzy, które po przeprowadzonej kontroli podatkowej nie zabijają drakońską decyzją, ale pozwalają dobrowolnie skorygować zeznanie podatkowe. Gdzie? W Polsce! Poważnie.

Są też oczywiście urzędy działające dokładnie... na odwrót. Jednak przedstawiając Państwu poniższy ranking, chcemy pokazać, że warto działać w sposób przyjazny dla podatnika. I nie stoi to wcale w sprzeczności ze sprawnym ściąganiem należnych podatków. Ani z obowiązującym prawem.

Nasze zestawienie pokazuje, że traktowanie podatnika jak klienta, a nie petenta, oznacza nie tylko dobrą atmosferę na linii fiskus – podatnik, ale przede wszystkim przekłada się na lepszą organizację pracy urzędów czy, co najbardziej istotne, merytoryczne przygotowanie pracowników.

Gratulujemy najlepszym! A tym z końcówki stawki polecamy niniejsze zestawienie jako przyczynek do zmian. Wyłącznie na lepsze.