Reklama

Media publiczne szukają finansowania

Telewizja Polska nadal nie ma zapewnionych solidnych podstaw finansowania. A komercyjne sukcesy, takie jak Sylwester czy telenowela „Korona Królów”, ściągają na głowę prezesa gromy za to, że TVP schlebia „popularnym gustom”.

Publikacja: 22.01.2018 07:14

Tymczasem, by realizować misję, trzeba mieć pieniądze. Z nieba nie spadną, a końca prac nad ustawą zapewniającą finansowanie mediów publicznych nie widać.

Jak tłumaczyć to, że w czasie, gdy zdołano przeprowadzić przez Sejm wiele ustaw, kompletnie zmieniających funkcjonowanie wielu kluczowych obszarów (w tym edukacji, prokuratury i sądownictwa), nie przyjęto nawet jednej, spójnej koncepcji finansowania mediów publicznych? Jako, że ściągalność abonamentu jest na pożałowania godnym poziomie, Telewizja Polska oraz Polskie Radio są de facto pozbawione trwałego finansowania. Rekompensata, którą TVP otrzymała z budżetu państwa z tytułu wyłączenia określonych grup osób z obowiązku abonamentowego, nie jest wszak podstawą finansów tej wielkiej i kosztochłonnej instytucji. Kredyty? Tak, są, ale trzeba je spłacać.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Jarosław Dąbrowski: Banki rozwoju w erze innowacji
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Czeska gospodarka po wyborach
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kraj cudów?
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Wędka lepsza od ryby
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak: Finanse publiczne – nie tędy droga
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama