Reklama

Najlepiej zarabiające piosenkarki świata: Taylor Swift na szczycie

Taylor Swift ma 29 lat i jest najlepiej zarabiającą piosenkarką świata. Dekadę temu była jedną z wielu zaczynających solistek country, dziś w ciągu roku zarabiała 185 mln dolarów.

Aktualizacja: 27.08.2019 11:56 Publikacja: 27.08.2019 11:26

Taylor Swift

Foto: AFP

IT

Magazyn „Forbes" podsumował dochody piosenkarek miedzy czerwcem 2018 a czerwcem 2019. Liderka - Amerykanka Taylor Swift najwięcej zarobiła na trasie koncertowej Reputation Stadium oraz na nowym albumie „Lover".

Swift zarobiła ponad dwa razy więcej od ubiegłorocznej liderki zestawienia Beyonce (81 mln dol.), której ani trasa koncertów na stadionach świata On The Run II, gdzie występowała razem z mężem – raperem Jayem-Z, ani album „Homecoming" nie miały takiego wzięcia ja produkcje Swift.

Na podium także Rihanna (61 mln dol.), która coraz mocniej skupia się na działalności biznesowej. Nic, więc dziwnego, że najwięcej przyniosła jej własna firma Fenty Beauty, oferująca towary luksusowe wspólnie z potęgą tej branży producentem LVMH.

Do piątki najlepiej opłacanych piosenkarek weszły też Katy Perry (57,5 mln dol.) i P!nk (57 mln dol.), głównie dzięki trasom koncertowym.

Na szóstym miejscu jest Ariana Grande (48 mln dol. - trasa światowa Sweetener World Tour). Na siódmym „weteranka branży" bardziej dziś aktorka niż piosenkarka Jennifer Lopez (43 mln dol.). Lady Gaga zrobiła 39,5 mln dol., a pierwsza w dziesiątce nie-Amerykanka to Kanadyjka Celine Dion (37,5 mln dol.), która choć w gronie najstarsza (51 lat) i śpiewa od ponad ćwierć wieku, to wciąż jest na topie.

Reklama
Reklama

Dziesiątkę zamyka autorka tekstów, piosenkarka i tancerka rodem z Kolumbii - Shakira (35 mln dol.).

Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama