Reklama
Rozwiń
Reklama

Instagram wdraża nowe narzędzie przeciwko cyberprzemocy. Zadziała?

Popularny Instagram będzie pytał użytkowników, czy na pewno chcą wysłać komentarz

Aktualizacja: 09.07.2019 13:48 Publikacja: 09.07.2019 13:42

Instagram wdraża nowe narzędzie przeciwko cyberprzemocy. Zadziała?

Foto: Bloomberg

Cyberbullying jest jednym z większych problemów w mediach społecznościowych. Dręczenie, którego ofiarą padają użytkownicy Instagrama i innych mediów społecznościowych, prowadzi czasem do tragedii, takich jak samobójstwo czternastoletniej Molly Russel. Niedawna tragedia sprawiła, że to właśnie Instagram znalazł się na celowniku w związku z cyberprzemocą. 

Serwis przygotował nowe narzędzie, które ma za zadanie ograniczyć skalę dręczenia jednych użytkowników przez innych. Nowa funkcja, której wstępne testy Instagram właśnie zakończył, ma za zadanie pytać użytkowników serwisu: „czy na pewno chcesz to zamieścić?”, przed umieszczeniem komentarza pod zdjęciem innego użytkownika. Instagram twierdzi, że sztuczna inteligencja będzie rozpoznawać, czy komentarz lub post zawiera najczęściej używane przy dręczeniu sformułowania i będzie prosić zamieszczającego o potwierdzenie. 

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama