Powieść autobiograficzna Michelle Obamy „Becoming. Moja historia” debiutowała w Stanach Zjednoczonych 13 listopada 2018 roku, a w Polsce 13 lutego 2019 roku. Książka w mig stała się światowym bestsellerem i w tak krótkim czasie przetłumaczono ją na 25 języków.

Wydawnictwo Penguin Random House, należące do niemieckiego koncernu Bertelsmann, właśnie poinformowało, że sprzedało ponad 10 milionów egzemplarzy „Becoming. Moja historia”. To zaskakująco dobry wynik jak na powieść tego gatunku. Zdaniem wydawcy, ma ona dużą szansę zostać najlepiej sprzedającą się autobiografią wszechczasów.

Czytaj także: Michelle Obama wyjaśnia, dlaczego nie będzie prezydentem 

Penguin Random House zapłaciło w 2017 roku za prawa do książki Michelle Obamy ponad 60 mln dol. Książka okazała się największym sukcesem w ubiegłym roku (mimo że ukazała się listopadzie) nie tylko wydawnictwa, ale i całego koncernu Bertelsmann i mocno poprawiła jego wyniki. Roczne przychody Bertelsmann wzrosły o 2,8 proc. w stosunku do 2017 roku.

„Becoming. Moja historia” opowiada o dzieciństwie Michelle Obamy, jej pracy, wychowywaniu córek, jak i o tym, jak stała się Pierwszą Damą jako pierwsza Afroamerykanka w historii. Obama opisuje również swoje najważniejsze dokonania, między innymi na rzecz kobiet w USA, jak i na całym świecie. Wspomina także o swoich życiowych porażkach, a przy tym przyprawia tekst dużą dawką humoru.