Reklama

Samoloty nie latają, ale jest rynek części

Pandemia uziemiła floty linii lotniczych, ale firmy zajmujące się demontażem samolotów i handlem częściami z odzysku notują pierwsze oznaki ożywienia, bo linie przyspieszają wycofywanie maszyn z użytku

Publikacja: 22.09.2020 07:17

Samoloty nie latają, ale jest rynek części

Foto: AFP

Firmy zajmujące się przechowywaniem samolotów, ich demontażem, kupnem i sprzedażą części cieszą się z liczby maszyn, które nie latają, ale nagły wzrost podaży części z odzysku może zaszkodzić cenom na rynku szacowanym na 3 mld dolarów rocznie mimo popytu ze strony linii lotniczych, którym zależy z kolei na obniżaniu kosztów serwisowanie samolotów.

Uczestnicy tego rynku bacznie obserwują, co będzie z samolotami uziemionymi na świecie pod kątem wykorzystania tego, co się z nich nadaje, firma doradcza Oliver Wyman przewiduje nawet „tsunami popytu" na takie części, bo linie lotnicze chcą obniżać swe koszty. Części z odzysku mogą konkurować z fabrycznie nowymi odraczając popyt na usługi posprzedażne czyli na serwisowanie, naprawy i generalne przeglądy techniczne, a ten rynek szacuje się na 50 mld dolarów - pisze Reuter.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama