Austriackie manewry Pobiedy

Loty pomiędzy Austrią i Rosją odbywają się na tej samej zasadzie, co między Rosją i Polską. Na mocy dwustronnego porozumienia może je obsługiwać. Mogą je obsługiwać jedynie 2 linie.

Aktualizacja: 18.09.2016 14:56 Publikacja: 18.09.2016 14:51

Austriackie manewry Pobiedy

Foto: Wikipedia

W przypadku Wiednia i Moskwy jest to Austrian Airlines i Aerofłot, w przypadku Moskwy i Warszawy - Aerofłot i LOT.

Rosjanie jednak postanowili przechytrzyć Austriaków i linia Pobieda zaoferowała z moskiewskiego lotniska Wnukowo kombinowaną ofertę Fly&Bus: lot do Bratysławy i stamtąd autobusem do Wiednia. Koniec trasy, to oddalony od lotniska w Bratysławie o 80 km wiedeński Dworzec Główny. Rejsy były obsługiwane Boeingiem 737- 800, a należąca do Grupy Aerofłotu Pobieda oferowała na tej trasie bardzo konkurencyjne taryfy.

Austriacy zaprotestowali, uznając, że Pobieda nie ma prawa wykonywać takich lotów i zażądali natychmiastowego przerwania połączenia. Rosjanie uznali,że wszystko jest w porządku, a cała awantura wynika z tego,że rząd w Wiedniu odgrywa się teraz na rosyjskich przewoźnikach. Sześć lat temu Aerofłot korzystając z dobrych kontaktów między władzami austriackimi i rosyjskimi , przymierzał się do przejęcia Austrian Airlines, w ostatniej chwili jednak Austriacy zablokowali tę transakcję i w pośpiechu sprzedali AUA Lufthansie. Od tego czasu stosunki na linii Moskwa-Wiedeń były bardzo napięta.

Teraz Rosjanie twierdzą, że dwustronne porozumienie lotnicze nie obowiązuje, ponieważ Austrian przejęty przez Lufthansę nie jest przewoźnikiem austriackim, tylko niemieckim. Natomiast w ramach porozumienia loty do Rosji mogą być wykonywane jedynie przez przewoźnika, który jest zarejestrowany w tym kraju i jest zarządzany przez obywatela Austrii. Tymczasem prezesem Austriana był Jaan Albrecht, który miał paszport meksykański i niemiecki, a obecnie jest to Niemiec Kay Kratky. Ostatecznie jednak Austrian zachował prawo do wykonywania lotów do Rosji. A za zamknięcie połączenia Fly&Bus zaoferował możliwość lotów Pobiedy do Linzu,zaś stamtąd do Wiednia pasażerowie mieliby jechać autobusem, bądź koleją.

Pobieda powstała w grudniu 2014 roku.Linia ma 12 Boeingów 737-800. W I połowie 2016 przewiozła 2 mln pasażerów. O 80 proc. więcej, niż w tym samym okresie w 2015.

Podobny trick Rosjanie zastosowali w Szwajcarii, gdzie także obowiązuje dwustronne porozumienie, a na trasie Szwajcaria- Rosja mogą latać wyłącznie Swiss i Aerofłot. Samoloty Pobiedy latają więc do bawarskiego Memmingen, a stamtąd pasażerowie autobusem jadą do Zurichu.

W przypadku Wiednia i Moskwy jest to Austrian Airlines i Aerofłot, w przypadku Moskwy i Warszawy - Aerofłot i LOT.

Rosjanie jednak postanowili przechytrzyć Austriaków i linia Pobieda zaoferowała z moskiewskiego lotniska Wnukowo kombinowaną ofertę Fly&Bus: lot do Bratysławy i stamtąd autobusem do Wiednia. Koniec trasy, to oddalony od lotniska w Bratysławie o 80 km wiedeński Dworzec Główny. Rejsy były obsługiwane Boeingiem 737- 800, a należąca do Grupy Aerofłotu Pobieda oferowała na tej trasie bardzo konkurencyjne taryfy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
PKP Cargo traci udziały w polskim rynku
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
W Afryce Rosja zbuduje swoje porty. Znane są potencjalne lokalizacje
Transport
Ruszyły inwestycje w Modlinie. Lotnisko planuje duże zmiany
Transport
Kapitan LOT-u oświadczył się stewardesie podczas rejsu. Wzruszająca scena
Transport
Turkish Airlines wyrzucają Rosjan z samolotów. Kreml przyznaje: Problem jest poważny