Skarżąca zwróciła uwagę, że w reklamie Auto Spa został wykorzystany wizerunek skąpo ubranej kobiety przedstawionej w seksualnej pozie.
- Reklama samochodowej myjni ręcznej firmy Auto Spa w Zabrzu, przedstawiająca kobietę w stroju kąpielowym oraz szpilkach, która mokra i pokryta pianą myje samochód, jest niezgodna z Kodeksem Etyki Reklamy, gdyż zawiera treści będące jednoznacznie przykładem seksualizacji wizerunku kobiet – czytamy w skardze.
Zdaniem konsumentki postać roznegliżowanej kobiety w butach na wysokim obcasie nie ma żadnego związku z reklamowanym produktem, a zatem eksponowanie nagości kobiety jest całkowicie nieuzasadnione.
- Wizerunek kobiety został w tym przypadku wykorzystany wyłącznie jako element przyciągający uwagę - dodała.
Skarżąca powołała się na badania naukowe na temat seksualizacji (m.in. American Psychology Association), z których wynika, że seksualizacja negatywnie wpływa na rozwój dzieci i młodzieży, a także obniża u dziewcząt poczucie własnej godności i wartości, które są niezbędne dla prawidłowego kształtowania się osobowości.