fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Reklama, która nawet ma pierwiastek przesady, nie musi wprowadzać w błąd

AdobeStock
Koncepcja tzw. przeciętnego konsumenta zakłada, że jest on odpowiednio poinformowany oraz ostrożny.

Zgodnie z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 4 października 2019 r. (sygn. VI SA/Wa 1067/19) za wprowadzające w błąd w rozumieniu art. 36 ust. 2 rozporządzenia 1169/2011 należy kwalifikować nie tylko przekazanie informacji potencjalnie mylących, ale także powodujące potencjalną konfuzję niepodanie wszystkich informacji.

Przy czym choć sąd przyjął, że podczas wyrobu produktu używany jest naturalny zakwas, a w składzie produktu były wskazane drożdże, to ostatecznie uznał, że zamieszczenie na opakowaniu produktu informacji „Na naturalnym zakwasie" zamiast „Na naturalnym zakwasie z dodatkiem drożdży" należy uznać za mające charakter wprowadzający w błąd. Orzeczenie budzi wątpliwości w kontekście koncepcji tzw. przeciętnego konsumenta, który to z założenia jest odpowiednio poinformowany oraz spostrzegawczy i ostrożny. Zasadniczo jest też przyzwyczajony do tego, że informacje o charakterze marketingowym czy też reklamowym, w tym zamieszczane na p...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA