Sąd orzekł też, że za straty klientki odpowiada zarówno biuro maklerskie sprzedające obligacje GetBacku, jak i bank, którego pracownik je zaoferował.

Spółka GetBack postała w 2012 roku. Pod koniec września 2017 spółka wykazała wykazała około 180 milionów złotych zysku, a po trzech miesiącach - miliard trzysta milionów złotych straty.

Agenci CBA zatrzymali 16 czerwca 2018 roku byłego szefa spółki - Konrada. K. Zatrzymano również Piotra B. - przedstawiciela podmiotu gospodarczego, który współpracował z byłym szefem windykacyjnej spółki.

Prokuratura przedstawiła Konradowi K. zarzuty m.in. podania nieprawdy w raporcie giełdowym, usiłowanie wyłudzenia kwoty 250 mln zł z Polskiego Funduszu Rozwoju oraz wyrządzenia szkody majątkowej w wielkich rozmiarach spółce GetBack w łącznej kwocie 23 mln zł, z której ponad 15 mln zł miało zostać przywłaszczonych przez podejrzanego. Grozi mu do 10 lat więzienia.

Piotrowi B. zarzuca się działanie w celu osiągnięcia korzyści majątkowej dla siebie oraz dla ustalonego podmiotu gospodarczego, wspólnie i w porozumieniu z Konradem K. jako prezesem GetBacku oraz z innymi osobami, które jak wynika z ustaleń śledztwa, doprowadziło do wyrządzenia GetBackowi szkody majątkowej w wielkich rozmiarach o łącznej wartości nie mniejszej niż ponad 7 mln zł.

Czytaj także:

Klient pozwał bank, bo zaryzykował jego pieniędzmi inwestując w obligacje Getback

Stanowisko Idea Bank S.A.

Bank, co do zasady, nie odnosi się do treści nieprawomocnych rozstrzygnięć sądu.

Należy podkreślić, że w przedmiotowej sprawie sąd uwzględnił powództwo w części, a wyrokowi został nadany rygor natychmiastowej wykonalności jedynie w zakresie odnoszącym się do PNP S.A. (dawny PDM SA).

W ocenie Banku, sąd pominął wszystkie istotne okoliczności sprawy wpływające na wysokość szkody powódki.

Bank nie zgadza się z argumentacją sądu i złoży od wyroku apelację.
 
Od momentu ujawnienia problemów finansowych spółki GetBack SA, Idea Bank dąży do jak najszybszego wyjaśnienia wszystkich okoliczności związanych z udziałem banku w procesie oferowania obligacji tej spółki. Od lata 2018 r. prowadzimy dialog z obligatariuszami GetBack, którzy kupili obligacje korzystając ze wsparcia sieci sprzedaży Idea Bank. Do tej pory reklamacje złożyło ok. 52% takich osób. Każda reklamacja jest rozpatrywana indywidualnie, w uzasadnionych przypadkach zapraszamy klientów do polubownego załatwienia sporu. Do 3 marca 2020 r. podpisaliśmy ugody z 72 klientami, a kolejne 82 osoby są w trakcie procesu zawierania ugód. Łącznie do tej pory odkupiliśmy od klientów obligacje GetBack o wartości 9 mln 510 tys. zł.
 
Jednocześnie podkreślamy, że bieżące postępowania związane ze spółką GetBack S.A. nie mają negatywnego wpływu na bieżącą działalność Idea Banku S.A.