Nutella, która produkuje firma Ferrero, dominuje obecnie na globalnym rynku w kategorii czekoladowych kremów do smarowania - pisze Reuters. Jej udział w rynku szacowany jest na 54 proc., a roczna sprzedaż daje ponad 2 mld euro.

Obecnie drugi najpopularniejszy krem tego typu - Cokokrem tureckiej firmy Yildiz Holdingma zaledwie 2 światowego rynku.

Barilla chce stanąć do walki o rynek z Nutellą wykorzystując niechęć części konsumentów do oleju palmowego.

Olej palmowy ma w ostatnim czasie złą prasę. Jest oskarżany o negatywny wpływ zarówno na zdrowie konsumentów, jak i środowisko naturalne. Dlatego tez nowy produkt Barilli -  Crema Pan di Stelle - zamiast oleju palmowego będzie zawierał olej słonecznikowy, o 10 procent mniej cukru oraz wyłącznie włoskiego pochodzenia orzechy laskowe, a także kakao z gospodarstw stosujących zrównoważone uprawy.

Agencja Reutera informuje, że Barilla zdecydowała się na walkę na kremy czekoladowe po tym jak Ferrero zapowiedział o wypuszczenie w przyszłym roku na rynek ciasteczek wypełnionych Nutella, które mają być konkurencja dla produkowanych przez Barillę ciastek Baiocchi.