Sklepy „odchudzają” towary ze swoich półek. Lidl promuje zdrowe odżywianie

Choć prawo tego nie nakazuje, to duże sieci na coraz większą skalę zmieniają składy produktów, zmniejszając zwłaszcza zużycie soli, cukru czy tłuszczu. Polacy mają bowiem problem z nadwagą.

Aktualizacja: 05.08.2019 06:07 Publikacja: 04.08.2019 21:00

Sklepy „odchudzają” towary ze swoich półek. Lidl promuje zdrowe odżywianie

Foto: Adobe Stock

Moda na zdrowe odżywianie oznacza nie tylko rozszerzanie półki z produktami z ekologicznymi certyfikatami, ale także duże zmiany w składach tych, które już od dawna na półkach są obecne. Ten trend to reformulacja, jedno z czołowych zjawisk w nowoczesnym handlu. Kryje się za nim usuwanie ze składu produktu nadmiaru soli, cukru czy tłuszczu.

Czytaj także: Z cichymi zabójcami Polaków trzeba walczyć systemowo

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama