Idea Bank znalazł się w gronie europejskich banków, które są najbardziej zaawansowane w nowoczesnych technologiach. Co zadecydowało o tak wysokim miejscu w tym rankingu?
Bankowość to taki towar eksportowy w Polsce. Mamy jeden z najbardziej innowacyjnych sektorów bankowych na świecie. Za nami jest Turcja, na trzecim miejscu kraje Azji, Europa Zachodnia daleko w tyle.
Miałem okazję uczestniczyć w spotkaniu bankowców specjalizujących się w branży MŚP w Paryżu w czerwcu tego roku. Byłem zaskoczony jak bardzo marka Idea Bank inspiruje bankowców. Jesteśmy innowacyjni i nowocześni. Źródłem tego jest klient- przedsiębiorca. Takie spojrzenie klientowi w twarz i koncentracja na tym czego potrzebuje.
Idea Bank był pierwszym bankiem, który specjalizował się w bankowości dla firm. W zasadzie stworzył kategorię bankowości dla firm. Chyba to było źródłem sukcesu. Nie staraliśmy się być bankiem, który chce być dobry dla wszystkich, ale wybraliśmy specyficzną niszę rynkową. Dla tych klientów chcieliśmy zrobić coś ekstra.
Poza tym jesteśmy grupą bankową, ale usługi, które świadczymy wylewają się poza bankowość. Mamy w grupie firmę TaxCare, która zajmuje się doradztwem księgowym i podatkowym. Mamy leasing, mamy faktoring. Z tej palety różnych usług robimy koktajl potrzebny dla polskiego przedsiębiorcy. Żeby ten przedsiębiorca nie musiał spędzać czasu na logowaniu się do różnych systemów, tylko miał wszystko wygodnie w jednym miejscu. To jest tajemnica sukcesu.