Reklama

Kobiety w wielkich firmach

Często nie są traktowane na równi z mężczyznami, co najwyraźniej widać na rynku pracy.

Publikacja: 17.03.2018 17:00

Kobiety w wielkich firmach

Foto: Planete+

Zwolennikiem parytetów nie jest jednak Karsten Beyer, dyrektor sprzedaży Pontoon. Wtórują mu także inni koledzy z różnych branż, twierdząc, że kwalifikacje i umiejętności są ważniejsze niż parytety.

W kierownictwach najważniejszych firm we Francji kobiety mają tym niemniej zagwarantowany parytet w wysokości 40 procent. W Niemczech firmy same muszą wprowadzać parytet. W radach nadzorczych jest tam 30 procent kobiet. W Hiszpanii nie ma zaś kwot dla kobiet w kierownictwie wiodących firm, ale chcą one, by obowiązywały w wymiarze podobnym do francuskiego. Mimo wysiłków, by tę sytuację zmienić  w 2016 roku wciąż nie udało się wprowadzić parytetu dla kobiet w Hiszpanii w kierownictwie firm. 
Zarządy głównych firm europejskich nadal są w 86 procentach obsadzone przez mężczyzn. Tymczasem menedżerom potrzebne są nie tylko cechy reprezentatywne dla mężczyzn takie jak siła przebicia i sprawne podejmowanie decyzji. Niezbędne są także cechy określane jako kobiece: komunikatywność, słuchanie, współodczuwanie. Dopiero te dwa zestawy cech tworzą pożądaną pełnię. Ważna też jest umiejętność komunikacji pozawerbalnej, w której kobiety przodują.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Film
Cate Blanchett wraca do Polski
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Film
Warszawiak jak gość we własnym domu. Czy ekipy filmowe przekraczają granice?
Film
Kafka: samotność artysty
Film
„Maszyna do miażdżenia”: Mark Kerr, legenda MMA, bije się teraz w kinach
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Film
Nie żyje Diane Keaton. Wybitna aktorka miała 79 lat
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama