fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

E-zakupy w skali światowej

Materiał Partnera
Wszyscy jesteśmy klientami nabywającymi na co dzień dobra i usługi. Dokonując zakupów kierujemy się preferencjami, wybierając najkorzystniejszą i najatrakcyjniejszą ofertę na rynku. To zasługa rozwijającego się e-handlu. Dzięki dostępowi do Internetu mamy możliwość dokonywania zakupów oraz transakcji na całym świecie. Bez względu na to, co, jak i gdzie kupujemy, jako kupujący mamy podobne oczekiwania – oferta musi zaspokajać nasze potrzeby, a cena musi być do niej adekwatna. Dodatkowo nasze poczucie komfortu wzrasta, gdy możemy bez zbędnych formalności, w jasnej i zrozumiałej formie dokonać bezpiecznych i szybkich zakupów bez wychodzenia z domu, zaplanować odbiór przesyłki, korzystając z elastycznych opcji jej doręczenia.

Ułatwienia i udogodnienia dla klientów zagranicznych e-sklepów

Liczba zakupów w Internecie gwałtownie rośnie, zwłaszcza w okresie przedświątecznym, a wraz z nimi wzrasta ilość zleceń na usługi doręczenia międzynarodowych przesyłek lotniczych. Popyt na zakupy w sieci wynika ze zwiększonej aktywności firm nadających przesyłki zagraniczne i z coraz popularniejszych zakupów, również prezentów świątecznych, przez internet. Głównym argumentem kupowania online za granicą, jest konkurencyjna cena oraz szeroki i atrakcyjny wybór towarów. Internet umożliwia dzisiaj zakup dowolnej rzeczy z najdalszego zakątka świata, bez wychodzenia z domu. Wciąż jednak jednym z poważniejszych problemów e-handlu jest handel transgraniczny. Bowiem mimo rosnącej popularności e-handlu, polscy e-klienci dokonujący zakupów w sieci poza granicami kraju, wciąż napotykają na wiele trudności, m.in. w zakresie procedury zwrotu zamówionego towaru i w kwestiach ewentualnej jego reklamacji, a także w aspektach prawnych oraz celno-podatkowych.

Wyzwaniem staje się również kompleksowa i terminowa obsługa przesyłek kierowanych do odbiorców indywidualnych, którzy dokonują zamówień w zagranicznych e-sklepach.

Z myślą o nich wiele firm z branży logistycznej inwestuje duże środki finansowe w infrastrukturę operacyjną oraz nowe technologie właśnie po to, aby móc stawić czoła rosnącym wolumenom oraz, co najważniejsze, oczekiwaniom klientów.

Dla klientów dokonujących zakupów w zagranicznych serwisach internetowych, DHL Express stworzył na stronie WWW.MOJAPACZKADHL.PL praktyczny przewodnik internetowy, udzielający porad i wskazówek związanych z zamawianiem towarów w zagranicznych serwisach internetowych.

Przede wszystkim informuje on o tym, o czym powinniśmy pamiętać zamawiając towar online za granicą:

  • nabywając towar w zagranicznym sklepie internetowym warto upewnić się, czy jego wartość zakupu obejmuje cenę towaru wraz z kosztami wysyłki;
  • zawierając umowę zakupu na odległość, pamiętajmy o regulacjach celno-podatkowych, które są zależne od kraju pochodzenia, wartości wraz z opłatami transportowymi i ilości sprowadzanego towaru;
  • warto wiedzieć, że towary nabywane z terytorium UE nie wymagają odprawy celnej;
  • a na sklepach online działających na terenie państw Wspólnoty ciążą wymogi informacyjne wobec kupujących, które są identyczne we wszystkich państwach członkowskich UE (wg dyrektywy w sprawie praw konsumenta). To oznacza, że sprzedający zobowiązany jest do przedstawienia kupującym w jasny i zrozumiały sposób informacji o ofercie, takich jak opis towaru, ceny łącznej z podatkami i wszystkimi dodatkowymi opłatami za transport, warunków i możliwości prawa odstąpienia od umowy, informacji i procedur związanych z przyjmowaniem i rozpatrywaniem reklamacji.

Ponadto klienci DHL Express, przed dokonaniem zakupu towaru w zagranicznym sklepie internetowym, mają możliwość zapoznania się z informacjami na temat towarów kupowanych w Internecie do użytku osobistego. Z pomocą specjalistów DHL Express klienci mogą przeanalizować koszty związane z doręczeniem towaru do Polski i w oparciu o to, dokonać wyboru najkorzystniejszej formy dostawy przesyłki do kraju, bez wychodzenia z domu.

Dzięki posiadanym informacjom wzrasta świadomość e-klienta i prawdopodobieństwo  uniknięcia przez niego zbędnych i złożonych komplikacji związanych z e-zakupami.

Na jakie ułatwienia w międzynarodowych usługach doręczenia mogą liczyć kupujący w zagranicznych serwisach online?

Przede wszystkim korzystając z pomocy sprawdzonego i rzetelnego dostawcy oferującego bezpieczną, terminową i dostosowaną do oczekiwań klientów usługę doręczenia np. z szerokim wyborem opcji jej dostawy.

Wraz z rosnącymi oczekiwaniami klientów oraz wyraźną tendencją do podnoszenia wymagań jakościowych, DHL Express, poza standardowymi rozwiązaniami, oferuje wiele udogodnień dla odbiorców międzynarodowych przesyłek lotniczych. Już dzisiaj mają oni do dyspozycji wygodne narzędzia i elastyczne rozwiązania online, ułatwiające realizowanie zagranicznych zakupów.

Automaty DHL

W szeregu rozwiązań dedykowanych odbiorcom indywidualnym korzystającym z importowych usług międzynarodowych, znajdują się samoobsługowe punkty odbioru przesyłki - automaty DHL, wprowadzane na rynek od października br. Automaty DHL umożliwiają osobisty odbiór przesyłki międzynarodowej, dokonującym zakupów w zagranicznych sklepach internetowych, współpracujących z DHL Express. W ramach programu pilotażowego powstanie kilkadziesiąt automatycznych punktów odbioru przesyłek międzynarodowych.Pierwsze samoobsługowe punkty odbioru przesyłki dostępne są już w Warszawie. Docelowo sieć automatów DHL powstanie we wszystkich większych miejscowościach w Polsce.

Zasadniczymi korzyściami dla użytkowników automatów DHL są bliska domu lokalizacja, szybka i prosta obsługa oraz możliwość odebrania przesyłki międzynarodowej w preferowanym przedziale czasowym. Dodatkowym atutem jest umiejscowienie automatów wewnątrz budynków, co stanowi wygodną i bezpieczną formę odbioru przesyłek, niezależnie od panujących warunków pogodowych. Automaty są przyjazne środowisku ze względu na niski pobór energii i posiadają bezpieczny system identyfikacji klienta m.in. poprzez rejestrowanie elektronicznego podpisu.

System proaktywnych powiadomień o statusie przesyłki zagranicznej

Równocześnie, w celu usprawnienia procesu odbioru przesyłek międzynarodowych, DHL Express wprowadza kompatybilne z automatami DHL, efektywne i funkcjonalne e-rozwiązanie: system proaktywnych powiadomień o statusie przesyłki międzynarodowej, umożliwiający zmianę sposobu jej odbioru. Narzędzie dedykowane jest odbiorcom indywidualnym, dokonującym zakupów w zagranicznych internetowych serwisach aukcyjnych i wysyłkowych, będących klientami DHL Express.

To elastyczne rozwiązanie oferujące użytkownikom wiele korzyści:

  • zarządza obsługą powiadomień SMS /e-mail od momentu nadania przesyłki międzynarodowej przez zagraniczny sklep internetowy
  • oferuje możliwość wyboru zmiany adresu, daty i formy doręczenia przesyłki online, poprzez wybór najkorzystniejszej z 6 dostępnych opcji:
  • odbiór przesyłki międzynarodowej w wybranym punkcie Service Point bądź automacie DHL
  • zmianę daty doręczenia przesyłki międzynarodowej
  • zmianę adresu doręczenia przesyłki międzynarodowej
  • możliwość doręczenia przesyłki międzynarodowej do wskazanego sąsiada
  • możliwość przechowania przesyłki międzynarodowej maksymalnie do 30 dni
  • możliwość pozostawienia przesyłki międzynarodowej we wskazanym miejscu bez konieczności uzyskania podpisu odbiorcy.

Co więcej, z punktu widzenia klientów DHL Express prowadzących sklepy internetowe o zasięgu międzynarodowym, system proaktywnych powiadomień o statusie przesyłki, oferuje udogodnienia w postaci wzrostu skuteczności doręczeń, oszczędności czasu oraz satysfakcji odbiorcy poprzez zaangażowanie go w proces doręczenia.

Interaktywny przewodnik celny DHL

Z myślą o przedsiębiorcach, specjaliści DHL Express opracowali i wdrożyli interaktywny przewodnik celny – dostarczający kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat wymogów i przepisów celnych oraz zasad obowiązujących w międzynarodowym obrocie towarowym.

Przykład DHL Express pokazuje, że e-zakupy w skali światowej są dostępne dzisiaj dla każdego. A polscy e-klienci korzystający z atrakcyjniejszych ofert u zagranicznego e-sprzedawcy, mogą liczyć na kompleksową obsługę zamówień i doręczeń przesyłek w dogodnym dla niego terminie i miejscu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA