Ułatwienia i udogodnienia dla klientów zagranicznych e-sklepów
Liczba zakupów w Internecie gwałtownie rośnie, zwłaszcza w okresie przedświątecznym, a wraz z nimi wzrasta ilość zleceń na usługi doręczenia międzynarodowych przesyłek lotniczych. Popyt na zakupy w sieci wynika ze zwiększonej aktywności firm nadających przesyłki zagraniczne i z coraz popularniejszych zakupów, również prezentów świątecznych, przez internet. Głównym argumentem kupowania online za granicą, jest konkurencyjna cena oraz szeroki i atrakcyjny wybór towarów. Internet umożliwia dzisiaj zakup dowolnej rzeczy z najdalszego zakątka świata, bez wychodzenia z domu. Wciąż jednak jednym z poważniejszych problemów e-handlu jest handel transgraniczny. Bowiem mimo rosnącej popularności e-handlu, polscy e-klienci dokonujący zakupów w sieci poza granicami kraju, wciąż napotykają na wiele trudności, m.in. w zakresie procedury zwrotu zamówionego towaru i w kwestiach ewentualnej jego reklamacji, a także w aspektach prawnych oraz celno-podatkowych.
Wyzwaniem staje się również kompleksowa i terminowa obsługa przesyłek kierowanych do odbiorców indywidualnych, którzy dokonują zamówień w zagranicznych e-sklepach.
Z myślą o nich wiele firm z branży logistycznej inwestuje duże środki finansowe w infrastrukturę operacyjną oraz nowe technologie właśnie po to, aby móc stawić czoła rosnącym wolumenom oraz, co najważniejsze, oczekiwaniom klientów.
Dla klientów dokonujących zakupów w zagranicznych serwisach internetowych, DHL Express stworzył na stronie WWW.MOJAPACZKADHL.PL praktyczny przewodnik internetowy, udzielający porad i wskazówek związanych z zamawianiem towarów w zagranicznych serwisach internetowych.