Konsumenci szukają w sieci ulubionych marek

123RF
Rynek odzieżowy jest mocno rozdrobniony, co widać też po preferencjach zakupowych konsumentów.

Z badania IBRiS dla „Rz" wynika, że jeśli chodzi o listę marek odzieżowych, które cenimy najbardziej, to prowadzą takie firmy, jak Adidas, Vistula i Puma. Marki największe pod względem generowanych przychodów czy liczby salonów, jak H&M, Zara, Reserved, Cropp czy Mohito, mają poniżej 10 proc. wskazań.

Jeśli chodzi o listę firm, których produkty konsumenci chcą kupić w nadchodzących 12 miesiącach, prowadzą także Adidas, Puma i Vistula.

Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, jeśli prześledzi się listę sklepów internetowych z odzieżą, które Polacy odwiedzają najczęściej według badania Gemius/PBI za maj 2017 r. W takim ujęciu sklepy Pumy i Vistuli mają na tyle mało użytkowników, że nie trafiają do zestawienia. Adidas ze ścisłej czołówki spada na znacznie dalszą pozycję.

Prowadzi za to H&M z liczbą niemal 1,58 mln użytkowników w maju 2017 r., w tym samym miesiącu rok temu wynik był nieznacznie wyższy. Kolejne pozycje zajmują aż cztery marki gru...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL