Osoba związana z japońską grupą poinformowała, że w ośrodku Toyoty pod Kantonem powstanie dodatkowa linia produkująca 120 tys. pojazdów rocznie, co zwiększy moc tego zakładu o 24 proc. Łączne moce w Kantonie i Tiencinie wzrosną o 20 proc. w Chinach do 240 tys. sztuk rocznie. W Kantonie przewidziano dodatkowe moce produkcji pojazdów z napędem elektrycznym. Teraz Japończycy są w stanie wypuszczać 1,16 mln pojazdów rocznie.
Informator nie podał wielkości inwestycji. Rozbudowa w Tiencinie będzie kosztować 257 mln dolarów — podał rządowy portal. Wcześniej Reuter poinformował, że Toyota zamierza zwiększyć moce w Tiencinie i produkować tam 10 tys. e-aut i 110 hybryd plug-in rocznie.
Planowane posunięcia wynikają ze średnioterminowej strategii, która ma dać zwiększenie sprzedaży w Chinach o ponad 50 proc. do 2 mln samochodów rocznie na początku dekady 2020. Zwiększenie produkcji w Chinach może doprowadzić do postawienia jednej lub dwóch nowych montowni w tym kraju. Ponadto Toyota zamierza znacznie rozszerzyć sieć salonów sprzedaży i skupić się bardziej na technologii napędu elektrycznego.
Władze chińskie zapowiedziały zniesienie w 2018 r. limitu własności firm zagranicznych w spółkach produkujących pojazdy elektryczne i hybrydy plug-in, w 2020 r. producentom pojazdów dostawczych i w 2022 r. dla całego rynku. Pekin nakłania firmy do zwiększania produkcji i sprzedaży e-aut subwencjami do ich cen i ustanawianiem limitów liczbowych pojazdów ekologicznych.
Wyrok w Teksasie
Sad okręgowy z ławą przysięgłych w Dallas przyznał 242 mln dolarów rodzinie po stwierdzeniu, że wady w limuzynie Lexus ES300 doprowadziły do obrażeń dwójki dzieci, 3-letniego chłopca i 5-letniej dziewczynki siedzących z tylu w fotelikach, gdy auto zostało uderzone w tył.