G6 jest porozumieniem dalekowschodnich armatorów: APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK, Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha oraz Orient Overseas Container, które przedłużyło jeden ze swoich serwisów (Loop 7) włączając do niego Gdańsk. Dzięki podpisanej z G6 umowie na obsługę statków, DCT znacznie zwiększy ilość przeładowywanych towarów.

- Jesteśmy przekonani, że jest to zaledwie początek naszej długiej i korzystnej dla obu stron współpracy – mówi Maciek Kwiatkowski, prezes DCT Gdańsk. Loop 7 co tydzień zawija do 6 kolejnych portów europejskich: Rotterdamu, Hamburga, Gdańska, Göteborga, Antwerpii oraz Southampton. Po przekroczeniu Oceanu Indyjskiego, jego statki zatrzymują się w Qingdao, Szanghaju, Hongkongu, Yantian oraz Singapurze.

DCT ma także umowę z największym aliansem żeglugowym świata: 2M (Maersk i MSC). Ogłosił on siatkę połączeń na początku grudnia ubiegłego roku. DCT Gdańsk został ujęty w linii połączeń między Europą i Azją, jako największy terminal na Morzu Bałtyckim. Pierwszy statek wiozący na swoim pokładzie kontenery obu linii, zawinął do portu w lutym. Z kolei w lipcu DCT przeładował pierwsze kontenery linii żeglugowej Hamburg Sud, z którą nawiązał współpracę. Nieco wcześniej gdański terminal rozpoczął obsługę linii United Arab Shipping Company.

DCT mocno inwestuje w zwiększenie zdolności przeładunkowych. Kluczowym przedsięwzięciem jest budowa drugiego nabrzeża – Terminalu 2. Będzie wyposażone w 5 suwnic oraz dodatkowy sprzęt przeładunkowy zdolny do obsługi wielkich statków o pojemności przekraczającej 18 tys. standardowych kontenerów 20-stopowych. Po jego oddaniu zdolność przeładunkowa portu praktycznie podwoi się. Wart ponad 200 mln euro projekt zakończy się w trzecim kwartale przyszłego i zwiększy zdolność przeładunkową DCT do 3 mln kontenerów rocznie.

Gdański terminal DCT obsługuje polski import, eksport oraz tranzyt, także morski. Dzięki dobremu dostępowi ze strony morza zapewnionemu przez kanał o głębokości 17 metrów, braku zalodzenia oraz możliwościom operacyjnym, DCT stał się naturalnym hubem dla przeładunku kontenerów w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest także najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.