fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Banki

Bank Pocztowy przyjął nową strategię

materiały prasowe
Na razie przewidywana jest strata, ale za trzy lata bank chce mieć ponad 40 mln zł zysku netto.

Bank Pocztowy przyjął strategię na lata 2021-2024. „Działania nowego zarządu będą ukierunkowane na zwiększenie wartości dla jego interesariuszy, rozumianych jako klientów, pracowników, akcjonariuszy i szerzej – społeczeństwa” – podał Bank Pocztowy.

Dodano, że na konieczność zmiany sposobu i zakresu działalności, a także przyjętych założeń dotyczących kondycji finansowej banku, wpłynęła w szczególności pandemia COVID-19, a w jej konsekwencji zmiana warunków rynkowych, między innymi w postaci obniżek stóp procentowych NBP, a także zmniejszenia akcji kredytowej. Strategia Banku Pocztowego na lata 2021-2024 odpowiada na sytuację sektora bankowego i prognozy zawarte w najnowszym raporcie NBP o stabilności systemu finansowego – podał bank.

Założono, że w 2021 r. zanotuje stratę finansową sięgającą 28 mln zł, by następnie systematycznie poprawiać wyniki finansowe osiągając w 2024 r. zysk netto przekraczający 40 mln zł. Docelowo wskaźnik ROE ma wynieść ponad 6,5 proc., a wskaźnik C/I ukształtować się poniżej 61 proc. Koszt ryzyka po przejściowym wzroście w 2021 r. powinien w 2024 r. obniżyć się do 1,45 proc. Dla porównania w I półroczu 2020 r. bank miał 9,4 mln zł zysku netto przy ROE sięgającym 3 proc.

Strategia przewiduje też, że w 2021 roku wyhamowana powinna być tendencja spadkowa w segmencie klientów detalicznych. Ich liczba zacznie rosnąć w 2022 roku.

Bank podał, że z perspektywy sektora bankowego negatywne skutki pandemii COVID-19 będą dopiero w pełni widoczne w 2021 r. Dlatego podstawą zmian i transformacji strategicznej banku ma być „skuteczna realizacja działań naprawczych ukierunkowanych na wzrost efektywności i oszczędności kosztowe". Bank chce oferować proste i bezpieczne usługi finansowe w synergii z Pocztą Polską.

- Z jednej strony mówimy o jeszcze większej synergii z Pocztą Polską, między innymi przy tworzeniu nowych kanałów sprzedaży i bogatszej ofercie Banku przede wszystkim w Polsce regionalnej. Z drugiej zaś strony chcemy maksymalnie wykorzystać cyfrowy rozwój Banku do zaoferowania rozwiązań wspierających rozwój usług tego typu w Polsce. Czekają nas także zmiany w samej organizacji i dalsza optymalizacja procesów - komentuje Jakub Słupiński, p.o. prezesa Banku Pocztowego.

Bank Pocztowy w strategii do 2024 roku zakłada reorganizację tradycyjnego kanału dystrybucji, rozwój platformy internetowej i mobilnej, poprawę oferty dla klientów z segmentu e-commerce, zwiększenie synergii kosztowych, dopasowanie oferty i lepsze wykorzystanie potencjału banku w obszarze Polski regionalnej, a także uczestnictwo w programach dystrybucji krajowych i europejskich środków pomocowych.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA