Reklama

Trela: Walka z koronawirusem dała się mocno we znaki adwokatom

Doświadczenia z czasu pandemii podpowiadają m.in., że adwokaci powinni mieć odłożone środki finansowe, które pozwolą im przetrwać trudny okres – mówi adwokat Jacek Trela, prezes Naczelnej Rady Adwokackiej.

Aktualizacja: 20.07.2020 13:58 Publikacja: 20.07.2020 07:56

Jacek Trela

Jacek Trela

Foto: tv.rp.pl

Z badań przeprowadzonych przez Naczelną Radę Adwokacką wynika, że większość adwokatów istotnie odczuła pandemię koronawirusa. 87 proc. z badanych utraciło część, połowę bądź nawet całość dotychczasowych zarobków. Spodziewał się pan prezes takich wyników?

Spodziewałem się. Z ankiety dowiedzieliśmy się jednak także innych rzeczy. Blisko połowa ankietowanych określiła bowiem, że ich dochody w 2019 r. nie przekroczyły 60 tys. zł netto. Czyli średnio w ciągu miesiąca nie zarabiali więcej niż 5 tys. zł. I tak właśnie wygląda rzeczywistość jednoosobowych kancelarii adwokackich, o której od jakiegoś czasu już mówimy.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Prawne
Jakub Sewerynik: O starszych braciach, czyli mury rosną
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Samorząd
Na te zmiany czekają gminy i inwestorzy. Teraz ruch prezydenta
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Nieruchomości
Tomasz Lewandowski: Rząd chce oczyścić atmosferę wokół spółdzielni mieszkaniowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama