Reklama

Kolejny ważny wyrok dla pacjentów. Chodzi o kontakt z przychodnią

Zapadło kolejne, pozytywne dla pacjentów orzeczenie sądu, które potwierdza, że placówka medyczna POZ ma obowiązek zapewnienia realnego kontaktu telefonicznego z rejestracją.

Publikacja: 12.05.2023 10:33

Zdjęcie poglądowe

Zdjęcie poglądowe

Foto: PAP/Albert Zawada

mat

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 25 kwietnia 2023 r. (sygn. akt V SA/Wa 2642/22), po raz kolejny potwierdził stanowisko Rzecznika Praw Pacjenta. Chodzi o konieczność zapewnienia przez przychodnie rodzinne realnej możliwości nawiązania kontaktu telefonicznego z placówką: pacjenci powinni móc bez przeszkód dodzwonić się do rejestracji.

W 2022 r. Rzecznik prowadził w tej sprawie postępowanie wyjaśniające wobec jednej z przychodni rodzinnych. Ustalił wówczas, że pacjenci mają bardzo ograniczone możliwości nawiązania połączenia z rejestracją tej placówki: odbierano tam jedynie co piąte połączenie. Pacjenci mieli zatem duże trudności, by zapisać się na wizytę lekarską. W opinii Rzecznika taka praktyka naruszała zbiorowe prawa pacjentów. Wojewódzki Sąd Administracyjny nie miał wątpliwości, co do słuszności wydanej przez Rzecznika decyzji w tej sprawie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ochrona zdrowia
Otyłość to choroba cywilizacyjna, ale można ją skutecznie leczyć
Ochrona zdrowia
Ważny pacjent, nie właściciel szpitala
Ochrona zdrowia
Szpitale z miliardem długów w ZUS
Ochrona zdrowia
Medycy z Ukrainy będą leczyć na dotychczasowych zasadach
Ochrona zdrowia
Ochrona zdrowia: impas w sprawie ustawy podwyżkowej. „Konin to dopiero preludium”
Reklama
Reklama