W drugiej połowie roku rozpocznie się przebudowa ekspresowej „ósemki" od węzła Powązkowska do węzła Modlińska. Modernizacja czterokilometrowego odcinka trasy AK potrwa 27 miesięcy. Przeprawa będzie poszerzona do pięciu pasów ruchu w każdym kierunku. Z kolei sama trasa AK na odcinku od ul. Modlińskiej do Powązkowskiej ma mieć po trzy pasy. Powstaną też ekrany akustyczne, a także nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe.
Roboty za 544 mln zł przeprowadzi konsorcjum: Astaldi z Włoch i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Maz. Firmy te budują teraz centralny odcinek II linii metra. Umowa ma zostać podpisana na przełomie kwietnia i maja.
– Nie przewidujemy zamknięcia mostu Grota na czas prowadzenia robót. Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia dwóch pasów ruchu w każdym kierunku – mówi Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.
Żeby jednak nie zakorkować miasta, GDDKiA podjęła decyzję, by na czas remontu mostu Grota powstała obok dodatkowa przeprawa. – Trwają uzgodnienia z urzędem miasta – mówi Tarnowska.
Rewolucja drogowa planowana jest też na Trasie Łazienkowskiej. Wyburzonych ma zostać dziewięć estakad, a w ich miejsce postawione nowe. Osiem po śródmiejskiej stronie Wisły, a jedna po stronie praskiej. Urzędnicy zgodzili się je zburzyć, bowiem są tak skorodowane, że ich naprawa jest niemożliwa.