Reklama

Od 30 kwietnia w urzędzie można załatwiać sprawy telefonicznie

Sprawy administracyjne mogą być załatwiane ustnie, telefonicznie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub innych środków łączności, gdy przemawia za tym interes strony, a przepis prawny nie stoi temu na przeszkodzie. Nowe regulacje zapewniają stronom możliwość oceniania urzędu i jego pracowników.

Publikacja: 08.05.2018 05:40

Od 30 kwietnia w urzędzie można załatwiać sprawy telefonicznie

Foto: Fotolia.com

Zgodnie z art. 14 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.) zasadą jest, że sprawy należy załatwiać w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego, doręczanego środkami komunikacji elektronicznej. Dotychczas art. 14 § 2 k.p.a. przewidywał, że sprawy mogą być załatwiane ustnie, gdy przemawia za tym interes strony, a przepis prawny nie stoi temu na przeszkodzie. Po zmianach wprowadzonych w tym przepisie od 30 kwietnia 2018 r., zwiększono ilość sposobów „odformalizowanego" załatwiania spraw. Przyjęto, że sprawy można załatwiać także telefonicznie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub za pomocą innych środków łączności. Oczywiście nadal z takiego rozwiązania można skorzystać tylko w przypadku, gdy za „odformalizowanym" załatwieniem sprawy przemawia interes strony, a przepisy nie stoją temu na przeszkodzie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Sądy i trybunały
Małgorzata Manowska: Waldemar Żurek znalazł się na właściwym miejscu
Administracja państwowa
Maciej Świrski nie jest już przewodniczącym KRRiT. Jest nowa szefowa
Dane osobowe
Za cudze nazwisko w poście na e-forum może grozić kara. Precedensowy wyrok
Prawo rodzinne
Krótki żywot tablic alimentacyjnych. Zniknęły ze stron Ministerstwa Sprawiedliwości
Prawo w Polsce
Komornik nie może zabrać wszystkiego. Co jest chronione przepisami?
Reklama
Reklama