Minister spraw wewnętrznych i administracji podał właśnie szczegóły dotyczące sposobu prowadzenia rejestru dowodów osobistych. Projekt rozporządzenia jest już gotowy. Informatyzacja całego procesu ma zmniejszyć skalę niezbędnych wizyt obywateli w urzędzie i przyspieszyć pracę urzędników.
Nowe chipowane dowody będą wydawane od 1 lipca. Wraz z nimi ruszy też rejestr. Wiadomo, że będzie prowadzony w systemie teleinformatycznym. Pozwoli to na monitorowanie w trybie online procesu wydawania dowodu, a także szybką rejestrację unieważnienia i przesunięcie weryfikacji wniosków o wydanie dokumentu z dzisiejszego Systemu Centralnej Personalizacji do systemów gmin.
[b]Nowe zasady pozwolą też na utworzenie w rejestrze jednego punktu monitorowania całego cyklu życia dowodu osobistego[/b] – od momentu jego spersonalizowania aż do unieważnienia lub upływu terminu ważności.
Jakie informacje znajdą się w rejestrze?
Pewne jest, że będzie on dużo bogatszy niż dzisiejsze zasoby. Trafią do niego: numer PESEL, nazwisko i imię (imiona), nazwisko rodowe, imię ojca, imię i nazwisko rodowe matki, data i miejsce urodzenia, płeć oraz zdjęcie. Na tym jednak nie koniec.