Crido Legal doradza VC przy inwestycjach w start-upy

Kancelaria Crido Legal doradzała Kogito Ventures przy inwestycji w AdMonks.io, którego innowacyjna idea polega na wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego w automatyzacji reklam i optymalizacji wykorzystania budżetu reklamowego w e-commerce.

Publikacja: 30.07.2018 21:00

dgk

Była to już szósta inwestycja przeprowadzona przez fundusz Kogito Ventures, który dotychczas zainwestował w takie start-upy, jak: Packhelp, Punch Punk Games, Papu.io czy Smart Faktor.

Obsługa prawna Crido Legal obejmowała kompleksowe doradztwo w procesie przygotowania oraz negocjowania założeń współpracy w postaci termsheetu oraz umowy inwestycyjnej. Transakcję przeprowadziła Martyna Musielewicz, prawnik w Crido Legal, pod nadzorem adwokata dr Szymona Sypa.

- Jak pokazuje nasze doświadczenie we współpracy z funduszami VC, największym wyzwaniem dla prawników przy inwestycji w start-upy jest znajdowanie bezpiecznych rozwiązań prawnych chroniących interesy obu stron: inwestorów i założycieli, bez skomplikowanych konstrukcji prawnych. Doradzając funduszom VC jak i założycielom posiadamy wiedzę każdej ze stron, co pozwala nam prowadzić proces doradztwa w sposób efektywny i szybki – komentuje dr Szymon Syp z Crido Legal.

Potwierdza to Wojciech Niesyto z Kogito Ventures wskazując dodatkowo na to, że przy inwestycji w start-upy wyzwaniem są mechanizmy prawne zapożyczone z rynków zagranicznych i specyficzne dla inwestycji w tej klasie aktywów.

- Są to kwestie takie jak, np. vesting, programy opcyjne, preferencje przy likwidacji, klauzule przyłączenia, pociągnięcia czy zabezpieczenia przez rozwodnieniem. Należy dążyć do zdrowej równowagi między zabezpieczeniem inwestora a pozostawieniem wystarczającej swobody i poczucia bezpieczeństwa założycielom start-upów – konkluduje Wojciech Niesyto z Kogito Ventures.

Startup AdMonks.io określany jest jako reklama na Facebooku, Instagramie, Messengerze i w Google na autopilocie. Jego innowacyjna idea polega na wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego w automatyzacji reklam i optymalizacji wykorzystania budżetu reklamowego sklepów internetowych prowadzonych na platformie Shopify.

AdMonks.io rozpoczął swoją działalność dwa lata temu z wizją stworzenia prostej aplikacji, która pomaga efektywnie zarządzać kampaniami reklamowymi na Facebooku i Instagramie. Aktualnie oferuje automatyzację kampanii reklamowych dla e-commerce, z wykorzystaniem narzędzi zastosowanych na tych platformach.

W ubiegłym roku zespół AdMonks.io pracował nad rozwojem swojego produktu w ramach programu akceleracyjnego Startup Hub Warsaw. Zaowocowało to m.in. nawiązaniem kontaktu z funduszem Data Ventures, który był wiodącym inwestorem w transakcji, której koinwestorem jest Kogito Ventures. Środki z tej inwestycji zespół AdMonks.io planuje przeznaczyć na rozwój narzędzi do automatyzacji reklam na Facebooku i Instagramie oraz przygotowanie wersji na inne silniki e-commerce.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów