Retailer’s Guide Poland – przewodnik dla sieci handlowych wchodzących na polski rynek

Taylor Wessing e|n|w|c i TPA Horwath we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych opublikował Retailer’s Guide Poland – przewodnik dla sieci handlowych wchodzących na polski rynek

Publikacja: 03.12.2012 14:12

Przewodnik powstał w wyniku współpracy dwóch międzynarodowych ekspertów specjalizujących się między innymi w doradztwie dla sektora nieruchomości handlowych: kancelarii prawnej Taylor Wessing e|n|w|c, która przygotowała część prawną przewodnika i firmie doradztwa biznesowego TPA Horwath,  która wzbogaciła przewodnik o kwestie podatkowe. Wsparcia merytorycznego udzieliła Polska Rada Centrów Handlowych.

Celem Retailer's Guide Poland jest pomoc inwestorom zagranicznym we wdrożeniu procesu wprowadzania sieci handlowej do Polski.

- Staraliśmy się przygotować „w pigułce" wszystkie praktyczne, podatkowe i prawne informacje dla inwestorów zainteresowanych polskim rynkiem - podkreśla Radosław Knap, Development & Market Research Manager w PRCH.

- Nasza praktyka pokazuje, że sieci handlowe w Polsce konfrontowane są z wieloma zagadnieniami prawnymi zarówno na etapie rozpoczynania działalności w naszym kraju jak i w trakcie bieżącej działalności operacyjnej. Dysponując sprawdzonymi, szytymi na miarę rozwiązaniami można zapobiec wielu problemom, koncentrując się na sprawnym rozwoju biznesu. Będąc partnerem tej branży w Polsce od wielu lat, z uwagą obserwujemy rynek oraz towarzyszymy naszym klientom na każdym etapie rozwoju ich firm i sieci w Polsce. Retailer's Guide to publikacja będąca wynikiem doświadczeń i kompetencji zaufanych partnerów, którą mamy nadzieję zachęcić do inwestowania w tej branży w Polsce - dodaje dr Ewelina Stobiecka, Managing Partner w Taylor Wessing e|n|w|c w Warszawie.

Zobacz »

W kancelariach

- Decyzje sieci handlowych o rozpoczęciu działalności w Polsce podyktowane są wysokim potencjałem polskiego rynku. Niemniej, zważywszy na dużą presję konkurencji, generowane marże mogą nie pozostawiać dużego marginesu na błędy. W tej sytuacji bardzo ważne jest odpowiednie zaplanowanie działań tak, aby nie wpaść w ewentualne pułapki podatkowe. Polskie prawo podatkowe, chociaż stale zmieniane, wciąż nie nadąża za praktyką gospodarczą i nie przewiduje wielu szczególnych rozwiązań, które pojawiają się chociażby w relacjach wynajmujący - najemca. Kwestie takie, jak rozliczanie różnego rodzaju zachęt, partycypacji w fit-outach, kosztów finders fee, czy też rozliczeń pojawiających się przy zakończeniu umowy najmu, bardzo często mogą rodzić negatywne konsekwencje podatkowe - np. brak możliwości zaliczenia niektórych kosztów do kosztów podatkowych - bądź też problemy z odliczeniem podatku VAT. Problemom tym można zaradzić, jednak niezbędne jest prawidłowe zaplanowanie działań, najlepiej już w momencie negocjowania umowy najmu – podsumowuje Krzysztof Kaczmarek, Partner Zarządzający w TPA Horwath.

Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: język polski. Odpowiedzi i arkusze CKE
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura 2025: matematyka - poziom podstawowy. Odpowiedzi
Zawody prawnicze
Stowarzyszenia prawnicze chcą odwołania Adama Bodnara. Wnioskują do prezydenta
ZUS
Obniżki składki zdrowotnej na razie nie będzie. Niektóre firmy zapłacą więcej
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku