PZU daje wybór – chcesz likwidować szkodę u nas, czy u konkurencji

PZU wprowadza od jutra bezpośrednią likwidację szkód. Oznacza to, że poszkodowany klient zakładu będzie mógł wybrać, czy chce, aby jego szkodę likwidował ubezpieczyciel sprawcy, czy PZU.

Publikacja: 03.04.2014 11:05

PZU daje wybór – chcesz likwidować szkodę u nas, czy u konkurencji

Foto: materiały prasowe

Zakład zamierza likwidować szkody opierając się o koszty rzeczywiste naprawy, a nie ryczałtowo. Liczy się z tym, że takie rozliczanie może spowodować wzrost średniej ceny szkody, a w konsekwencji wyższą cenę ubezpieczenia. Klient zacznie jednak inaczej postrzegać obowiązkowe ubezpieczenie OC – wybierając polisę, będzie miał bowiem świadomość, że kupuje ją dla siebie, a nie dla innych. Nadal pewnie będzie sugerował się ceną, ale znacznie większą rolę będzie przywiązywał do jakości obsługi i naprawy swojego auta.

- Zdecydowaliśmy się na ten krok, ponieważ nie mamy pewności, czy i kiedy zostanie wprowadzony w życie podobny projekt przygotowywany przez Polską Izbę Ubezpieczeń – wyjaśnia Tomasz Tarkowski, członek zarządu PZU.

PIU prowadzi prace nad BLS od 2008 roku. W ubiegłym roku zapadła decyzja o uruchomieniu pilotażu, ale do dziś nic takiego nie wprowadzono. Wręcz przeciwnie, część członków izby zaczęła robić wszystko, aby prace wstrzymać. Gwoździem do trumny było styczniowe głosowanie nad przeznaczeniem dalszych środków na dokończenie projektu. 32 z 57 towarzystw uznało, że finansowanie należy wstrzymać.

- Firmy zaczęły się obawiać utraty klientów, dotarło bowiem do nich, że wprowadzenie BSL zmieni zasady konkurencji na rynku – twierdzi Tarkowski.

Znaczącą rolę odegrały tu badania, które pokazały, że po wejściu w życie bezpośredniej likwidacji jedna czwarta kierowców zastanowi się nad wybraniem innego ubezpieczyciela. Na pytanie, kogo by wybrali, 22 proc. badanych odpowiedziało: PZU. 11 proc. wskazało na Wartę, 9 proc. na Link4.

- W tej sytuacji postanowiliśmy wprowadzić BSL sami, liczymy, że pozostali rynkowi gracze wkrótce do nas dołączą – zaznaczył Tarkowski.

Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę