W ubiegłym roku skorzystało z assistance już blisko 1,8 mln osób. Jego znaczenie uległo wyraźnej odbudowie szczególnie w bankach. Coraz częściej korzystają z niego młodzi, duże rodziny, a doceniają kobiety.
Celem przeprowadzonego badania był monitoring świadomości i potrzeb klientów w zakresie assistance. Sprawdzono sposoby rozumienia tych usług przez klientów, określono najbardziej pożądane rodzaje świadczeń. Zbadano, czy dołączenie assistance do produktu finansowego czyni go bardziej atrakcyjnym.
Wnioski z badania płyną następujące - coraz lepiej rozumiemy, czym są usługi assistance - odsetek badanych, którzy to deklarują wzrósł z 42 do 64 proc. To przekłada się na praktyczne stosowanie usługi. W 2014 roku aż 1 771 tys. osób skorzystało z assistance. To wzrost o ponad 650 tys. osób w stosunku do roku 2013. Wyraźnie spadła za to liczba Polaków nieposiadających lub nieświadomych posiadania usług assistance – o ponad 2 miliony osób. Powyższe liczby wskazują na dynamiczny wzrost popularności usług assistance – w latach 2012 i 2013 z assistance co roku korzystało nieco ponad milion osób. Niezmiennie najczęściej usługi assistance są kojarzone ze wsparciem samochodowym.
W badaniu, podobnie jak w 2014 roku, odpowiedziało tak 37 proc. pytanych. 30 proc. osób kojarzy tę usługę jako rodzaj ubezpieczenia. Istotnie w stosunku do zeszłego roku wzrósł odsetek osób identyfikujących assistance z usługami pomocowymi i ratunkowymi (z 20 do 26 proc.). Inne wymieniane skojarzenia to: ochrona, zabezpieczenia, usługi concierge i domowe, usługi turystyczne, usługi medyczne, usługi bezgotówkowe.
Typowy, statystyczny posiadacz usług assistance to mężczyzna (57 proc.), z wykształceniem wyższym (42 proc.), mieszkający w jednym z największych miast (40 proc.). Usługa staje się coraz popularniejsza wśród młodych osób – w porównaniu z rokiem 2013 o 7 p.p. wzrosła liczba osób poniżej 30 lat posiadających assistance. Zwiększył się też odsetek menedżerów i przedstawicieli kadry kierowniczej (o 11 p.p.). Wyraźny wzrost udziału kilkuosobowych gospodarstw domowych (o 13 p.p.) może świadczyć o tym, że pomoc tego typu coraz częściej doceniają duże rodziny.