Wnioski o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych oraz o jego zmianę będzie można składać tylko drogą elektroniczną stanowi [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=252BC1B81EEA02A11A16F21F64C97921?id=367754]rozporządzenie w sprawie wniosków o wpis albo o zmianę wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych[/link]. Rejestr prowadzi Komisja Nadzoru Finansowego. Zawiera on ok. 40 tys. agentów wyłącznych i multiagentów.

Jutro też KNF uruchamia nowy elektroniczny rejestr, który będzie przyjmował wnioski o zarejestrowanie nowego agenta, modyfikację jego danych oraz wyrejestrowanie. Wnioski mają być rozpatrywane w ciągu trzech siedmiu dni.

Rozporządzenie ustala zasady, które pozwolą na kontrolowanie, kto w imieniu zakładu ubezpieczeń przesyła wniosek o wpis agenta do rejestru. Osoby takie będą miały hasło i identyfikator.

Nowe zasady tworzenia rejestru przyczynią się do przyspieszenia dokonywania wpisów agentów i zwiększą jego aktualność. Ubezpieczycielom uproszczą czynności rejestrowe i ograniczą koszty prowadzenia ich działalności. Nowy system umożliwi zakładom ubezpieczeń śledzenie bieżącego stanu wniosku od chwili wpłynięcia do urzędu do momentu rejestracji.

- To ważne rozporządzenie. Dzięki niemu znacznie przyspieszy się proces rejestracji agentów, co przyniesie korzyści całemu rynkowi - uważa Michał Tarczyński, analityk w Polskiej Izbie Ubezpieczeń.