Reklama
Rozwiń

Kolejne rosyjski linie na ziemi

Rosjanie więcej latają po kraju, niż zagranicę. Liczba pasażerów zagranicznych zmniejszyła się w 2014 roku o 15,3 proc, ale ruch na lotniskach zwiększył się o 9,7 proc.

Publikacja: 22.02.2015 15:53

Kolejne rosyjski linie na ziemi

Foto: Bloomberg

Rosjanie latają mniej zagranicę z powodu wzrostu kursu rubla, a poszczególne linie odnotowują w tym roku 30-40- procentowy spadek popytu w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jedyną linią odnotowującą wzrost, jest Aerofłot, bo nie ma wątpliwości co do finansowej siły tej linii, która zasilają opłaty innych przewoźników (250-350 mln dol. rocznie) za prawo przelotu nad Syberią.

Popyt na tanie przewozy krajowe nie pomaga liniom. Rosawiacja, rosyjski urząd lotnictwa cywilnego uziemił właśnie dwie kolejne linie — Air Samara i linię specjalizującą się w przewozach cargo — KAPO Avia. Obydwie — jak stwierdziła Rosawiacja nie przestrzegały zasad bezpieczeństwa i miały kłopoty finansowe. To znaczy, że od początku konfliktu z Ukrainą 7 rosyjskich przewoźników zostało uziemionych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS