Reklama
Rozwiń
Reklama

Kolejne rosyjski linie na ziemi

Rosjanie więcej latają po kraju, niż zagranicę. Liczba pasażerów zagranicznych zmniejszyła się w 2014 roku o 15,3 proc, ale ruch na lotniskach zwiększył się o 9,7 proc.

Publikacja: 22.02.2015 15:53

Kolejne rosyjski linie na ziemi

Foto: Bloomberg

Rosjanie latają mniej zagranicę z powodu wzrostu kursu rubla, a poszczególne linie odnotowują w tym roku 30-40- procentowy spadek popytu w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jedyną linią odnotowującą wzrost, jest Aerofłot, bo nie ma wątpliwości co do finansowej siły tej linii, która zasilają opłaty innych przewoźników (250-350 mln dol. rocznie) za prawo przelotu nad Syberią.

Popyt na tanie przewozy krajowe nie pomaga liniom. Rosawiacja, rosyjski urząd lotnictwa cywilnego uziemił właśnie dwie kolejne linie — Air Samara i linię specjalizującą się w przewozach cargo — KAPO Avia. Obydwie — jak stwierdziła Rosawiacja nie przestrzegały zasad bezpieczeństwa i miały kłopoty finansowe. To znaczy, że od początku konfliktu z Ukrainą 7 rosyjskich przewoźników zostało uziemionych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Rośnie konkurencja na rynku kolejowym
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama