Z tego artykułu się dowiesz:
- Jakie są ostatnie ataki na polską infrastrukturę krytyczną?
- Jakie środki bezpieczeństwa są podejmowane przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej?
- Jakie są wyzwania dla europejskiej obrony przed dronami?
- Jakie są finansowe konsekwencje incydentów?
- Jakie działania są podejmowane na lotniskach w związku z bezpieczeństwem pasażerów?
Uszkodzenie torów kolejowych na trasie Warszawa–Lublin to kolejny atak na polską infrastrukturę krytyczną. Wcześniej celem była przestrzeń powietrzna i utrudnianie pracy lotnisk. Wszystko wskazuje na to, że stoją za tym rosyjskie służby.
Czy w tej sytuacji możemy powiedzieć, że polska przestrzeń powietrzna jest bezpieczna? Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) robi wszystko, aby tak było. – Kontrolerzy ruchu lotniczego zapobiegają incydentom, zanim do nich dojdzie – zapewnia Marcin Hadaj, pełnomocnik prezesa ds. komunikacji, rzecznik prasowy PAŻP.
Polska nie jest wyjątkiem
Tylko w ciągu ostatnich pięciu miesięcy doszło do ponad 20 incydentów na lotniskach i w unijnej przestrzeni powietrznej. 9 września, kiedy czasowo zamknięto lotniska na Mazowszu i w Lublinie, wicepremier i minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski nazwał tę sytuację „testem dla NATO”. Od tego czasu kilkakrotnie wstrzymywany był ruch w Monachium, Brukseli, Kopenhadze i Berlinie oraz kilkakrotnie w Wilnie.
Czytaj więcej
Wybuch na torach kolejowych pod Puławami jest wciąż w centrum uwagi internautów. Z zestawienia n...