Co ciekawe, jeszcze do niedawna to właśnie Vinci Airports miało być inwestorem strategicznym lotniska CPK. Jednak polski rząd w grudniu zmienił zdanie.
Ryanair krytykuje Vinci. Francuzów nazywa „spekulantami”
— Dla Vinci liczy się tylko zysk. W Belgradzie macie więc francuskich spekulantów, dlatego lotnisko jest niedofinansowane i nierozwinięte. Ale francuskim koncesjonariuszom na tym nie zależy. Ryanair w przyszłości stamtąd nie będzie latał — mówił McGuinness podczas konferencji w Sarajewie.
Czytaj więcej
15 tysięcy euro odszkodowania domaga się Ryanair od niesfornego pasażera, który awanturował się p...
Jego zdaniem wielkim błędem jest oddawanie koncesji na prowadzenie lotnisk zagranicznym firmom, ponieważ dla nich nadrzędnym celem są wyłącznie zyski. Nieważna jest jakość usług, tworzenie miejsc pracy czy wizjonerski biznes. — Dla nas lotnisko w Belgradzie okazało się zbyt drogie — dodał. Nie ukrywał, że rynek serbski jest dla Ryanaira bardzo interesujący i będą szukać innych możliwości. — Jeśli tylko znajdziemy miejsce z potencjałem, który może przynieść zyski, z pewnością tam się pojawimy.
Jak na razie Ryanair lata w Serbii tylko do Nišu. Serbowie mają związane ręce. Vinci będzie zarządzać do 2045 roku.