Airbus chce zrealizować roczny plan, pomaga dostawcom

Mniejsze dostawy samolotów Airbusa we wrześniu zmusiły szefa działu ACA Christiana Scherera do uspokajania dziennikarzy lotniczych z AJPAE, że grupa z Tuluzy dotrzyma rocznego planu dostaw 770 samolotów. Przyznał, że największym problemem są silniki spółki CFM. Poinformował, że Airbus rozesłał swych ludzi do dostawców, m.in. do Spirit AeroSpace, aby pilnowali terminowości dostaw podzespołów.

Publikacja: 13.10.2024 17:58

We wrześniu Airbus przekazał klientom 50 samolotów, o 9 proc. mniej niż rok temu

We wrześniu Airbus przekazał klientom 50 samolotów, o 9 proc. mniej niż rok temu

Foto: Bloomberg

We wrześniu Airbus przekazał klientom 50 samolotów, o 9 proc. mniej niż rok temu, a od początku roku wydał 497 maszyn, o 11 proc. więcej niż w 2023 r. Nowy roczny plan dostaw skorygowany w lipcu przewiduje 770 sztuk, wcześniej była mowa o 800. Oznacza to, że w IV kwartale grupa z Tuluzy musi przekazać 273 samolotów, o 11 proc więcej niż przed rokiem, aby dotrzymać słowa.

—  Przyznaję, to rozczarowujące. Zakładaliśmy nieco więcej — stwierdził szef działu samolotów cywilnych ACA, Christian Scherer na spotkaniu z dziennikarzami piszącymi o lotnictwie zrzeszonymi w AJPAE. — Realia ukrywające się za tym nie są bardziej niepokojące. Dane z września nie dotyczą np. samolotów, które zostały wyprodukowane, ale nie wydano ich klientom. Utrzymujemy zatem naszą trajektorię — dodał. Z braku silników Airbus musiał wypuszczać z linii montażowej na plac przed fabryką tzw. szybowce, samoloty bez silników, aby nie blokowały procesu produkcji.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Efekt zawieszenia broni na Bliskim Wschodzie: loty wracają do normy
Transport
Podróże na Bliski Wschód z utrudnieniami. Co czeka pasażerów?
Transport
Konflikt na Bliskim Wschodzie mocno uderza w lotnictwo. Bilety mogą podrożeć
Transport
Paris Air Show. Deszcz zamówień, ale nie dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Transport
Fundusz Kolejowy mało efektywny