Somalijscy piraci zachęceni sukcesami Huti. Nowe kłopoty w logistyce

Kłopoty z transportem przez Morze Czerwone nie mają końca. Kolejne firmy informują o stratach i opóźnieniach. A sukcesów Huti pozazdrościli somalijscy piraci.

Publikacja: 04.02.2024 08:59

Zdjęcie marynarki wojennej Indii przedstawia indyjskich komandosów stojących z grupą zatrzymanych pi

Zdjęcie marynarki wojennej Indii przedstawia indyjskich komandosów stojących z grupą zatrzymanych piratów po tym, jak marynarka indyjska uwolniła irański statek rybacki porwany przez somalijskich piratów u wybrzeży Somalii, w odległości około 850 mil morskich (1574 km) na zachód od indyjskiego miasta Kochi.

Foto: AFP

Firmy logistyczne intensywnie szukają alternatywnych dróg transportu. Każda z nich jest jednak droższa, niż wówczas, gdy statki bez problemów przepływały przez Morze Czerwone.

Już w grudniu 2023 somalijscy piraci uprowadzili płynący z Korei Południowej drobnicowiec Ruen. Somalijscy piraci doprowadzili go do Somalii i tam rozkradli ładunek. International Maritime Bureau, które zajmuje się śledzeniem przypadków działalności piratów oraz European Union Naval Force informują o kolejnych podobnych atakach. Także brytyjska marynarka przestrzega przed piratami operującymi na Oceanie Indyjskim. A to nie oznacza nic innego, jak to, że somalijscy piraci pozazdrościli sukcesów Huti operującym z Jemenu.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Paris Air Show. Deszcz zamówień, ale nie dla wszystkich
Transport
Fundusz Kolejowy mało efektywny
Transport
Indyjskie Dreamlinery sprawdzone po katastyrofie. Co wykazał przegląd?
Transport
Moskiewskie lotnisko znacjonalizowane. „Szukanie haków na cudzoziemców"
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Transport
LOT wybrał samoloty. Ile na zamówieniu skorzysta gospodarka?